Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Javított hazai eredményein a Toyota
A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 13.160 új autó értékesítésével, 13,4 százalékos piaci részesedéssel áll az első helyen az év első kilenc hónapjának eladásait vizsgálva: ez 54 százalékkal több, azaz bő másfélszer annyi, mint a második helyen álló márka eladásai. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó-piacon még ennél is nagyobb a japán autómárka előnye.
A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva, az előbbin 13,3 százalékos részesedéssel áll élen a Toyota, az utóbbin 14 százalékos részesedéssel jelenleg a harmadik, de év végére akár a második hely is meglehet.
Az idén január és szeptember között az előző év azonos időszakához képest 1,5 százalékkal lassuló teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon a piacvezető pozícióját tovább erősítő japán autómárka 13,5 százalékkal növelte értékesítéseit, piaci részesedését 1,8 százalékponttal 13,4 százalékra növelve.
Leginkább a haszongépjármű-piacon lépett előre a Toyota
A személyautó piacot külön vizsgálva 11.011 új autó értékesítésével, 1,2 százalékpontot javítva, 13,3 százalékos részesedéssel áll az első helyen a Toyota. A márka eladásai azonban a kishaszongépjárművek szegmensében nőttek igazán: a január és szeptember között Magyarországon gazdára találó 2149 új Toyota kishaszongépjármű 4,35 százalékpontos bővüléssel 14 százalékos piaci részesedést jelent, abszolút értékben pedig a Toyota 68,2 százalékkal adott el több új kishaszongépjárművet mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac csupán 9,1 százalékkal bővült. Ennek eredményeképp a Toyota ugyan a kishaszongépjármű piacon továbbra is a harmadik helyen áll, lemaradása a második helyen álló márka mögött azonban marginális, és az eddigi növekedési ütemet tekintve év végéig ledolgozható.
A jó értékesítési eredményekhez a céges és a magán vásárlások is hozzájárulnak. A Toyota a legnépszerűbb márka a flottavásárlók körében, ahol 8.216 új autó értékesítésével, 11,2 százalékos részesedéssel áll az első helyen. Ehhez hasonlóan az első számú márkának számít a magánvásárlók körében is, ahol 4.945 darabos értékesítéssel, 19,7 százalékos részesedéssel vezeti a magyarországi eladásokat.
Történelmi eredmény előtt a Lexus
A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a luxusautó márka eladásai 56,4 százalékkal növekedtek az év első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest, a teljes személyautópiacon így 860 új autó értékesítésével, 0,4 százalékpontos növekedéssel, 1 százalékos piaci részesedést ért el a márka. A jelenlegi értékesítési ütem ismeretében minden esély meg van arra, hogy magyarországi történetében először négy számjegyű értékesítéssel zárja az évet a márka.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!