Gyártók Javában készül a gyártás megkezdésére az Ineos

Javában készül a gyártás megkezdésére az Ineos

autopro.hu/V.M. | 2022.03.18 13:23

Javában készül a gyártás megkezdésére az Ineos

Fotó: INEOS Grenadier

A nyár harmadik hónapjában indul a land Rover Defenderre emlékeztető Ineos Grenadier sorozatgyártása a hambachi üzemben. A karbonsemleges, vadonatúj minőségellenőrző központtal ellátott létesítményben már javában készülnek a nagy napra, és már az első előszériás sorozat elkészítésén is túl vannak.

Hirdetés

2020-ban az újonnan megalakult Ineos Automotive még Wales-ben tervezett egy új üzemet felhúzni a Grenadier gyártásához. Váratlan fordulatot jelentett, mikor decemberben mégis azt jelentette be, hogy megveszi a Daimler franciaországi Hambachban található egységét, Az Ineos eddig 50 millió eurót költött a létesítményre, amit 2019-ben a Daimler 470 millió euróból fejlesztett, és ahol egészen 2024-ig még elektromos Smart ForTwo-kat is készíteni fognak a Grenadier mellett.

Az üzemben már készítik az összkerékhajtású Grenadier előszériás példányait. A típus Sir Jim Ratcliffe víziójaként született meg. A brit milliárdos azután döntött a saját luxus terepjáró készítéséről, miután a Jaguar Land Rover leállította az eredeti Land Rover Defender gyártását.

A BMW benzin- és dízelmotorokkal szerelt Grenadier legelő példányait még a Magna készítette, most már azonban Hambachban folyik a termelés. Az előszéria első sorozatának 130 példányát már elkészítették, májusban kezdődik a második sorozat gyártása, amit augusztusban a sorozatgyártás megindulása fog követni.

Tiszta és hatékony működés

A karbonsemlegesen működő hambachi üzem 1000 dolgozóval működik. Ők eddig 20 ezer óra képzésben vettek részt, a sorozatgyártás kezdetére pedig ez a szám 80 ezer órára fog nőni.

A karbonsemlegességen kívül a gyár további különlegessége a fő összeszerelősor kereszt alakú elrendezése. Philippe Steyer üzemigazgató az Automotive Manufacturing Solutions szakportálnak nyilatkozva elmondta: „Egy olyan gyártósorról beszélünk, ami több mint egy kilométer hosszú. A kereszt elrendezés a logisztika optimalizálását szolgálja, hogy az alkatrészeket minél közelebb vigyük a gyártás helyéhez.”

Ugyancsak egyedi az összeszerelősor a parkettás padlója, amihez hasonló megoldással korábban a Volkswagen Phaeton drezdai gyártósorán lehetett találkozni.

Hangsúly a minőségen

A kis Smartokról a jóval nagyobb tömegű Grenadier készítésére átállás természetesen átalakításokat, többek között a járműveket mozgató berendezések strukturális megerősítését követelte meg. Ugyancsak új a minőségellenőrző központ, ahol egyes komponensektől a teljes járművekig bármit képesek megvizsgálni.

Fotó: INEOS Grenadier

Az Ineos különösen ügyel a minőségre. Mint ahogy azt Stefan Bruhnke, a vállalat minőségügyi igazgatója kifejtette: „Teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy mint egy új játékos az autóiparban, első rangú minőséget kell nyújtanunk.” Ezt a vállalat a minőség négy ponton vizsgálatával kívánja elérni. Ezek a pontok a munkaállomások, a gyártási terület, a termékvalidáció és maga a vásárló.

A minőségellenőrzésért felelős csapat többek között már elkészült járművek teljes lecsupaszítását is végzi. Az akár három hétig is eltartó folyamat során darabjaira szedik a vizsgált autót, robotok segítségével a hegesztéseket is szétszakítva.

A több jó, de nem cél

A második előszériás sorozatban készülő járművek a termelési folyamat ellenőrzésére fognak szolgálni. Ezeket követni fogja egy utolsó, harmadik sorozat is, aminek bár tagjai elvileg értékesíthetőek lesznek, leginkább demonstrációs célokat fognak szolgálni. Ezután, augusztusban végül kezdetét veszi az eddig megrendelt mintegy 15 ezer Grenadier sorozatgyártása. Az Ineos teljes kapacitáson évi 25-30 ezer járművet tervez gyártani, két műszakban működve.

Egy harmadik műszakot is beiktatva képesek lesznek a mennyiség 50 ezerre feltornászására, ami azonban nem prioritás. Mark Tennant, az Ineos Automotive kereskedelmi vezetője. elmondta: „Az elején világosan megmondtuk, hogy egy piaci rést célzunk, nem akarunk a nagyokkal versenyezni.”

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink