Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ítéletet hoztak az Audi dízelbotrányában
Az Audi motorfejlesztési részlegének korábbi vezetője, Wolfgang Hatz beismerő vallomást tett a dízelbotránnyal kapcsolatos tárgyaláson április 25-én, bár az ügyészség elutasította a bíróság által javasolt egyezséget az ügyében.
Hatz elismerte, hogy ő kezdeményezte annak a szoftvernek a fejlesztését, amellyel a dízelmotorok nitrogén-oxid határértékeit a próbapadon megfigyelték, de az úton már nem. Ezzel megkímélte az autógyártót attól, hogy nagyobb AdBlue-tartályokat kelljen utólag beszerelnie a kipufogógázok tisztításához. A védője által felolvasott vallomásban Hatz kifejtette, hogy felismerte a lehetőséget, és elfogadta, hogy megengedhetetlen hatástalanító eszközöket telepítettek.
A bíróság felfüggesztett börtönbüntetést és 400 ezer euró bírság kiszabását javasolta Hatznak, ha teljes beismerő vallomást tesz. Hatz védelme egyetértett, de az ügyészek feltételes szabadságra bocsátás nélküli börtönbüntetést kértek azzal az indoklással, hogy Hatz nagyon magas pozícióban jelentős károkért felelős, és a vallomás nagyon későn érkezett meg.
A bíróság megegyezésre jutott egy alperes vezetőmérnök ügyében is: rá felfüggesztett börtönbüntetést és 50 ezer euró büntetést szabtak ki.
A volt főnök még nem vallott
Az Audi egykori főnöke, Rupert Stadler ügyében Stefan Weickert bíró közölte, hogy a bíróság másfél és két év közötti felfüggesztett börtönbüntetést szab ki Stadlerre, ha a korábbi vezető teljes beismerő vallomást tesz.
A Gazdasági Büntetőbíróság előzetes értékelése szerint a Stadlernek legkésőbb 2016 júliusáig be kellett volna ismernie, hogy a dízelautók károsanyag-kibocsátási értékeit manipulálhatták, és erről tájékoztatnia kellett volna a kereskedelmi partnereket – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!