Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Audi megúszta a dízelbotrány egy részét
A német bíróság legmagasabb szintje, a BGH új ítélete szerint a Volkswagen Csoport dízelbotrányban érintett ügyfelei csak akkor kaphatnak úgynevezett maradványkárt, ha VW gyártmányú gépjárművek tulajdonosai (vagy azok voltak).
A BGH legfrissebb határozata azon felperesekre vonatkozik, akik a dízelbotrányban túl későn fordultak bírósághoz, így a csoportosan megítélt kártérítésből eleve kimaradtak. Ezen ügyfelek akkor jogosultak kártérítésre – vagy inkább maradványértékre –, ha újonnan vásárolt Volkswagen gyártású autójuk volt, vagy esetleg még van. Az ítélet szerint a csoport más márkáihoz, például az Audihoz tartozó autók esetében nem teljesülnek az úgynevezett maradványkár előfeltételei. Egy korábbi ítélet szerint ehhez a fajta kártérítéshez általában nincs joguk a használtautó-vásárlóknak.
Maradványkár illeti azokat a dízeltulajdonosokat, akiknek a kárigénye jogos, de már elévült. Ehhez azonban a Volkswagennek – a törvényi megfogalmazás szerint – a károkozással nyernie kellett valamit. Bár a VW szállította az Audi modellekbe is a botrányos EA189-es motort, és ezért általában felelősséggel tartozik a vásárlókkal szemben, azonban a BGH szerint a VW-nek nem volt gazdasági előnye az autók későbbi eladásából.
A konkrét ügyben egy baden-württembergi Audi-tulajdonos most hoppon maradt, neki ugyanis legkésőbb 2019 végéig be kellett volna perelnie a gyártót, de ezt csak 2020-ban tette meg – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!