Gyártók Ismét parkolópályán a Ford gyártósorai

Ismét parkolópályán a Ford gyártósorai

autopro.hu/Sz.N. | 2021.08.19 11:23

Ismét parkolópályán a Ford gyártósorai

Fotó: Ford Media Center

A félvezetőhiány miatt a Ford ismét kénytelen visszafogni kölni kapacitását. A koronavírus-járvány egy malajziai félvezető-beszállítónál termeléscsökkenést eredményezett, ami szállítási kieséshez vezetett egy ajtómodul beszállítónál, osztotta meg a Ford szóvivője. A Fiesta kölni gyártását május elejétől július közepéig félvezető-hiány miatt felfüggesztették – az alkatrészhiány miatt most tovább húzódik a kényszerpihenő.

Hirdetés

Az egy hónapos nyári leállást követően hétfőn tértek volna vissza a munkavállalók a gyártócsarnokokba, hogy ismét hozzákezdjenek a Fiesta kisautók összeszereléséhez. A gyártást azonban most sem folytathatják, mivel üdvözlésként egy levél várta a dolgozókat arról, hogy alkatrészellátási nehézségek adódtak a gyárnál. Ezt követte a vezetői bejelentés, miszerint az ajtómodulok hiánya miatt a következő két hétben (augusztus 17-től) rövidített munkarendet vezetnek be. A levél szerint a rövidített munkaidő akár tovább is elhúzódhat, hiszen a szeptember 6-tal kezdődő hétre az anyagellátás még mindig bizonytalan.

Ettől függetlenül az üzemi tanács kezdetben csak egy egyhetes rövidített munkát hagyott jóvá. Elképzelhető, hogy hamarosan érkezik újabb alkatrész-beszállítás, és a termelést legalább egy műszakkal újra lehet indítani – nyilatkozta Martin Henning, a Ford üzemi tanácsának tagja. „Munkavállalóként hihetetlenül fontos, hogy folytathassuk az autók összeszerelését, hiszen várják a járműveket a vevők” – számolt be az Automobilwoche.

Az egész iparág szenved

A félvezetőhiány az egész autóipart érinti, időközben más gyártóknak is le kellett állítaniuk termelésüket alkatrészhiány miatt. Kölnben 15 ezer alkalmazottat foglalkoztat a Ford, melyből ötezren a Fiesta-gyártásán dolgoznak. A többiek a fejlesztésen, menedzsmentben és más területeken tevékenykednek. Az amerikai autókonszern kölni üzeme a német és közép-európai piacra termel.

A másik német Ford telephely Saarlouis-ban található, itt a nyári leállás a jövő hét elején ér véget. Az üzemben gyártott Focus modelleket nem érinti a jelenlegi fennakadás, így a tervek szerint folytatják a termelést – számolt be a szóvivő.

Kiemelt Partnereink