Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét a Mercedes-Benz a legértékesebb luxus autómárka
A Mercedes-Benzt ismét az egyik legtöbbet érő márkának választotta az amerikai Interbrand. Az évente elkészített Legjobb Világmárkák rangsorban idén a nyolcadik helyezést kapta a 49,3 milliárd dollár értékűre becsült vállalat, amivel az egyetlen európai vállalatként került be a top tízbe.
A nyolcadik helyezés egyúttal azt is jelenti, hogy a német márka egymás után a negyedik éve tartja a világ legértékesebb luxus autómárkája címet. „A sikerünk kulcsa abban rejlik, hogy a márkánk folyamatosan a vásárlók igényeire összpontosít, akiknek különleges termék- és márkaélményt nyújtunk, digitális, valamint fizikai eszközök széles tárházát használva” – fűzte az eredményhez Bettina Fetzer, a Mercedes-Benz AG marketing alelnöke.
Az amerikai Interbrand 1999 óta foglalkozik a legértékesebb márkák rangsorolásával. A száz legértékesebbet bemutató Legjobb Világmárkák (Best Global Brands) rangsor immáron a huszonegyedik alkalommal készült el.
A márkákat három kritérium szerint rangsorolják. Az első a márka termékeinek és szolgáltatásainak pénzügyi teljesítménye, a második a márka vásárlási döntésben játszott szerepe, a harmadik pedig arra vonatkozik, hogy a márka mekkora jövőbeli nyereségtermelő potenciállal rendelkezik.
A BMW és a Toyota sem teljesített rosszul
A világ legértékesebb márkája jelenleg az Apple, 322,9 milliárd dolláros értékkel. A második helyen az e-kereskedelmi óriás Amazon van, mag a dobogó harmadik fokán a Microsoftot találjuk.
A felső tízbe a Mercedes-Benzen kívül csak egy autómárka, a japán Toyota fért be. Német riválisát egyel megelőzve a hetedik helyen végzett, becsült értéke 51,6 milliárd dollár. A BMW közel került ahhoz, hogy a legjobb tíz közé kerüljön. A tizenegyedik helyet elfoglaló bajor márkát 39,8 milliárd dollárra becsülték.