Gyártók Indul a VW ID.4 hajtásának kínai gyártása

Indul a VW ID.4 hajtásának kínai gyártása

autopro.hu/D.Á. | 2022.02.04 15:17

Indul a VW ID.4 hajtásának kínai gyártása

Volkswagen ID.4 GTX | Fotó: Volkswagen Newsroom

Megkezdődött a sorozatgyártása annak az elektromos hajtóegységnek, amely a Volkswagen ID.4 elektromos SUV erősebb, összkerékhajtású GTX változatának első tengelyén kap majd helyet. A Kínában készülő modul csúcsteljesítménye 80 kilowatt.

Hirdetés

Az elektromos hajtóegység nemcsak az aszinkron villanymotort tartalmazza, hanem benne van egy egyfokozatú sebességváltó, valamint egy inverter és az ahhoz tartozó vezérlőelektronika és szoftveres háttér. Még nem tudni, mennyit fog gyártani a Volkswagen részére a HASCO Magna Electric Drive Systems (HME) az ID.4 első tengelyét hajtó egységekből.

A Magna csak az ID.4 modellt említi, annak pedig jelenleg csak a nagy teljesítményű GTX változata érhető el összkerékhajtással, a többi modell pedig csak hátul hajt. A HME közben azt is bejelentette, hogy minden VW MEB platformos, összkerékhajtású, 185 kilowattnál nagyobb összteljesítményű autó első tengelyére ő szállítja majd az elektromos hajtást. Ide tartozik a 220 kilowattos ID.4 és ID.5 GTX, valamint a 195 és 220 kilowattos verzióban is elérhető Audi Q4 e-tron és Škoda Enyaq.

A Magna kijelentése szerint a modulok a saját elektromos platformjukon alapszanak, de speciálisan az első tengely hajtására optimalizálták őket. Az egységek szerintük olcsók és számos globális követelménynek megfelelnek. A Magna Powertrain elnöke, Tom Rucker és cége izgatottan várja, hogy a legújabb, nagyfeszültségű eDrive rendszer a világpiacon is megjelenjen. Rucker büszke a Volkswagen megbízására. Haitao Zhang, HME-elnök hozzátette, cégük az egyik vezető hajtóegység-beszállító Kínában, így ő is büszke rá, hogy az autógyártók elektromobilitásra való átállásában részt vesz a vállalat.

Kína a nagy mennyiség szinonimája

Az ID.4 hátsó tengelyére kerülő 150 kilowattos elektromos hajtóegységet a Volkswagen Csoport maga készíti a németországi Kasselben található alkatrészgyártó üzemében. Most, hogy kiderült, az első tengely hajtását Kínába szervezte ki a VW, az electrive.com szerint feltételezhető, hogy fel akarják pörgetni az MEB platformos autók gyártását.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink