Gyártók India a motorgyártás központja lehet

India a motorgyártás központja lehet

Panker Gergő | 2014.02.17 12:55

India a motorgyártás központja lehet

Értesülések szerint a Ford és a Renault indiai leányvállalataihoz tervezi kihelyezni a kisméretű motorok gyártását.

Hirdetés

A Ford India 400 ezer darab 1,2 és 1,5 literes benzinmotort tervez szállítani a 2016/17-es pénzügyi évben. Az autógyártó addigra évente 1,5 millió darab motor gyártását tervezi ebből a motorcsaládból.

A Ford és a Renault is komoly pénzeket fektetett az indiai gyártótevékenységükbe, különös figyelmet fordítva az exportra. A Ford India jelenlegi motorgyártó-kapacitása – amely egyelőre a chennai gyártóbázisra korlátozódik – évi 340 ezer motor, ám ez a sanandi gyár 2015 közepére várható beindításával évi 610 ezerre nőhet. A Renault 2013-ban 200 ezer motort gyártott indiában, amely 2016-ra akár a duplájára is nőhet.

A Fiat 1,6-os multi-jet dízel erőforrása

A következő években drámai ugrás várható az indiai motorgyártásban, melynek fő mozgatórugója a dízelmotorok gyártásának növekedése lehet. Az IHS Automotive előrejelzése szerint az indiai motorgyártás a 2013-ban regisztrált 3,4 millió darabról 2016-ra 5,1 millióra nőhet. A dízelmotorok ennek a számnak körülbelül a felét adják, illetve a növekedés fő forrásai is várhatóan a dízel erőforrások lesznek.

Az IHS Automotive előrejelzése szerint Indiában a dízelmotor-gyártás a 2013-ban regisztrált 1,6 millió darabról három év alatt majdnem a duplájára, 2,7 millióra nőhet. A dízel autók iránti kereslet az utóbbi évtizedben drámai módon emelkedett Indiában annak köszönhetően, hogy az indiai kormány segít alacsonyan tartani a dízel árfolyamát, míg a benzinárfolyamot a globális árfolyamtól teszi függővé.

Ford motorok gyártása

Korábban megírtuk, hogy a Maruti Suzuki meghosszabbítja a Fiattal kötött motorbeszállítói egyezményt. Az 1,6 literes multi-jet dízelmotort a Maruti a következő évtől Olaszországból szerzi be egy, az SX4-en alapuló szabadidő-autóhoz. A Maruti és a Fiat egyezménye jelenleg lehetővé teszi az indiai vállalat számára, hogy Olaszországból szállítsa az 1,3 literes multi-jet dízel erőforrást, valamint liszensz alapján gyárthatja is a motort. Ugyanakkor a Maruti és a Suzuki már megkezdte saját dízelmotorjainak fejlesztését.

Ezen felül decemberben arról adtak hírt, hogy a Fiat India Automobiles – a Fiat és a Tata Motors közös vállalkozása – hét év után a tavalyi évben először termelt profitot a dízelmotorok iránti bővülő kereslet és a kínai exportnövekedés hatására. A Fiatnak még hátra van, hogy növelje jelenlétét az indiai autópiacon, ám a vállalat motorszállítói tevékenysége a régióban úgy tűnik, lassanként meghozza a gyümölcsét, és nem csupán a növekvő indiai szállításoknak köszönhetően, hanem a kínai GAC-Fiat gyár számára szállított motoralkatrészek bővülő volumenének is. A Fiat exportja a 2013-as pénzügyi év második felében a háromszorosára nőtt az egy évvel korábbihoz képest a hengertömbök és hengerfejek bővülő kínai exportjának köszönhetően.

Kiemelt Partnereink