Gyártók Íme minden idők legnagyobb Minije

Íme minden idők legnagyobb Minije

autopro.hu/F.M. | 2023.04.13 04:23

Íme minden idők legnagyobb Minije

Fotó: BMW Group

A Mini név nem közvetlenül utal a méretre – legalább is amióta a BMW Csoporthoz tartozik a brit OEM, biztosan nem, különösen igaz ez a legújabb modellre, a Countryman harmadik generációjára.

Hirdetés

Hamarosan érkezik a Mini Countryman harmadik generációja – amit a jövőben Coopernek fognak nevezni –, és ez lesz a BMW alá tartozó márka valaha volt legnagyobb autója. A jármű további 13 centiméterrel lesz hosszabb elődjénél, elérve ezzel a 4,43 méteres hosszt. Így már teljes valójában az SUV kategóriába fog esni, főleg, hogy hat centiméterrel magasabb is lesz. A növekedés az utasok hasznára is lesz, a tengelytáv ugyanis az új modellben 2,67 méterre nő.

Méretei ellenére a Mini karakterjegyeit is magán fogja hordozni az új modell, legalábbis a prototípus esetében ez biztos így van: elől dülledt-borongós tekintetű szempárt formálnak a lámpák, a hűtőrács letisztult pajzselemként köszön ránk, míg hátul Union Jacket (vagyis brit zászlót) formálnak a LED-lámpák.

A belső tér sem hagyja megkérdőjelezni a jármű gyökereit. Kevesebb díszítés, több értékes funkció jellemzi az utasteret, amely a jövőben sem hagyományos sebességmérővel, sem lakkozással vagy bőr kárpittal nem lesz ellátva. A Mini ugyanis „vegán” és digitális profilra vált: a konzolt a prototípus terepmintájához hasonló megjelenésű szövetanyaggal fedik le, megszabadulva a krómozott alkatrészektől – minden egy óriási képernyőn összpontosul majd.

A BMW X1 szolgált alapul

A Countryman műszakilag nem sokban hasonlít elődjeire. A BMW a Coopernél az elektromos verziót kínai segítséggel, eredetileg a Great Wallal közösen fejlesztette ki és ott is folyt a gyártás. A Countryman esetében a cég nem szeretné viselni a „kínai Mini” bélyeget, ezért a modell a BMW X1 és az Active Tourer úgynevezett UKL platformját használja és Lipcsében kerül gyártásra.

Mindez a lehető legnagyobb választékhoz ad hozzáférést a jövőbeli Mini modellcsalád számára a hajtásokat illetően. A háromajtós modellből benzines és elektromos verziók is elérhetőek, azonban minden jövőbeli változata kizárólag elektromos meghajtással kerül majd piacra. Ellenben várható, hogy a Countryman utódjai esetében benzines, dízel és mindkét féle elektromos hajtás is megjelenik majd a palettán. Csak a plug-in hibrid verzió gyártása ütközik akadályokba a külföldi kereslet hiánya miatt.

Miközben a Mini még titkolózik a belső égésű modellekkel kapcsolatban, a BMW iX1 alapján már sokat sejthetünk az elektromos verzióról: a Countryman is két verzióban lesz elérhető, 190 lóerős elsőkerékhajtással, illetve 313 lóerős verzióban két villanymotorral. Az akkumulátor egyébként minden esetben ugyanaz, alig 65 kilowattóra kapacitással és 450 kilométer hatótávval. A töltésről annyit már tudni, hogy a jövőbeni Countryman 170 kilowattos teljesítménnyel is tölthető lesz – írja az Automobilwoche.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink