Gyártók Ilyen elektromos autót eddig még nem csinált a Ford

Ilyen elektromos autót eddig még nem csinált a Ford

autopro.hu/Sz.K. | 2023.09.12 04:21

Ilyen elektromos autót eddig még nem csinált a Ford

Fotó: Ford

Bemutatta a Mustang Mach-E rally-változatát a Ford. A gép a Mustang Mach-E GT meghajtásának tuningolt változatával rendelkezik, és egy olyan irányát is megmutatja az elektromos átállásnak, amit eddig a Ford nem járt.

Hirdetés

Az elektromos rally-Mustang első és a hátsó kerekeken elhelyezett két villanymotor összesen legalább 480 lóerőt és 881 newtonméter nyomatékot ad le. A jármű egyedi felfüggesztésen közlekedik, amelyet a Mustang Mach-E GT-hez képest 20 milliméterrel megemeltek. Emellett speciálisan hangolt rugókkal, MagneRide lengéscsillapítókkal, valamint 385 milliméteres első féktárcsákkal és pirosra festett Brembo márkájú féknyergekkel szerelték fel a rally variánst.

A Mustang Mach-E Rally 91 kilowattóra hasznos kapacitású lítium-ion akkumulátort kapott, amivel az EPA-ciklus szerint hatótávolsága 400 kilométer. Becslések szerint körülbelül 36 perc alatt töltődik fel 10 százalékról 80 százalékra egy egyenáramú gyorstöltővel.

Külseje őrzi a hagyományokat

Az autó fényes, fehér, 19 colos rally stílusú könnyűfém keréktárcsákkal kecsegtet, amelyeket a Ford rallyautói hosszú hagyománya hozott magával. A felniken 235/55 R19-es Michelin CrossClimate2 abroncsok feszülnek, amelyek a GT-hez képest nagyobb oldalfalúak és laza tapadást biztosítanak.

A felvert kavicsok miatt az alsó rész védőburkolatot kap az első és hátsó motorokhoz, védőfóliát az ajtók burkolatára és a sárvédőívekre, valamint a kereskedő által beszerelt, stílusos sárvédőket, amelyek csökkentik a törmelék szóródását.

Kiváló felszereltség

A Mustang Mach-E Rally rendelkezik a Ford első RallySport Drive Mode üzemmódjával, amelyet a terepjáró vezetéshez terveztek. Emellett lehetővé teszi a nagyobb csúszásokhoz a nagyobb rázkódást, a jobb irányíthatóság érdekében a lineáris gázreakciót, valamint a laza kanyarokban a jobb kezelhetőség érdekében az agresszívabb csillapítást. Bónuszként a vezetők értékelni fogják, hogy ez a meghajtási mód az új gumiabroncsokkal kombinálva lehetővé teszi a Mustang Mach-E Rally teljesítményét hóban és más csúszós útviszonyok között is.

A Ford technológia is elérhető az autóban, beleértve a Ford BlueCruise kihangosító autópálya-vezetési asszisztenst, amely 90 napos ingyenes próbaidőszakban elérhető, majd fizetőssé válik. A sofőrök a sávváltó asszisztens és a sávtartó segítségével folyamatosabb vezetési élményt fognak tapasztalni, amely jobb teljesítményt nyújt, többek között a kanyarokban és a keskeny sávokban is.

Rally tesztpálya és piacra kerülés

A Mustang Mach-E teszteléséhez a Ford egy teljesen új pályát alakított ki a Michigan Proving Groundon. A pályát kifejezetten rallycross-veteránok tervezték, hogy szimulálja azt, amit a jármű a terepen tapasztalhat. A mérnökök és a technikusok ezután 800 kilométeres, a rallycross tartóssági próbákat szimuláló teszteken használták a Mustang Mach-E rally prototípusait, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a jármű megfelel a tervezési szándéknak.

A Mustang Mach-E Rally tervezett induló fogyasztói ára 65 ezer dollár (23 millió forint) körül lesz az Egyesült Államokban. A Mustang Mach-E Rally 2024 elejétől lesz megvásárolható, a szállítások pedig nem sokkal később kezdődnek – írja a Green Car Congress.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink