Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen alapokra épül a Mia 2.0
A gördeszkának nevezett koncepciónak köszönhetően a Mia 2.0 termékcsalád több kivitelt is tartalmazhat - például rövidebb vagy hosszabb modelleket három vagy négy utas számára, sőt, akár kisméretű furgonokat is 1500 liter térfogattal.
A Mia első generációs elektromos autóit 2011-2014 között még a francia Mia Electric cég kezdte el gyártani, azonban likviditási problémák miatt a gyártás leállítására kényszerült. A Fox Automotive 2016-ban vette át a vállalat irányítását a francia államtól.
A svájci Fox Automotive 2020 végén került a német Catinum AG alá, a cég neve ekkor változott Fox E-Mobility AG-re. Ekkor jelentették be azt is, hogy 2020 helyett 2023-ban kezdődik meg a Mia 2.0 gyártása. Később az is kiderült, hogy egy szlovák cég szállítja majd az akkumulátorokat a kisautókhoz.
Most a Fox E-Mobility részletes információkat közölt a modell platformjáról: a gördeszka egy robusztus, újrahasznosítható acél alszerkezetből áll, amely lehetővé teszi a különböző tengelytávokat és padlótávolságokat, valamint tartalmazza az elektromos és autonóm vezetés összes központi elemét – a platform olyan szoftverrel rendelkezik, amivel akár négyesszintű önvezetést nyújtó programokkal is kompatibilis lehet.
Újabb lépcsőfok
Christian Jung, a Fox E-Mobility igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja elmondta, hogy az új „gördeszkával” innovatív moduláris koncepciót fejlesztett ki a cég, amely rendkívül versenyképes a költségek, a teljesítmény, a technológia és a piaci rugalmasság tekintetében. Hozzátette, hogy ez egy újabb jelentős lépés a Mia 2023-ban tervezett piaci bevezetése felé vezető úton.