Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így terjesztené el a hidrogénes közlekedést a Hyundai
Bemutatta Hydrogen Vision 2040 nevű programját a Hyundai Motor Csoport. A cél, hogy 2040-re globális szinten népszerű, reálisan használható alternatíva legyen az üzemanyagok között a hidrogén. A stratégia középpontjában a haszongépjárművek állnak.
A Hyundai Motor Csoport továbbra is hangsúlyozza elkötelezettségét a tiszta, fenntartható energia minden típusa iránt a mobilitásban, ennek jegyében komoly terveket tartalmazó stratégiát tett közzé, ami tartalmazza az összes új haszongépjármű-modell elektrifikálását 2028-ig. A merész stratégia a Hyundai-t a haszongépjárművek szegmensének élvonalába helyezi, és amennyiben sikerrel jár a vállalat, úgy az első lesz a haszongépjárművek elektrifikációjában.
A Hyundai elképzelése az, hogy hidrogén energiát alkalmazzon az élet és az ipar minden területén, például otthonainkban, munkahelyeinken és gyárainkban. A cél az, hogy a hidrogént mindenki számára, mindenben és mindenhol könnyen fel lehessen használni - fogalmazott Euisun Chung, a Hyundai Motor Csoport vezetője a Hydrogen Wave online globális fórumon.
Közleménye szerint a Hyundai már az üzemanyagcellás technológia megjelenése óta készül a hidrogénes jövőre – 2013-ba a Hyundai Tucson üzemanyagcellás kivitele volt az első hidrogénes modell a koreai konszern kínálatába, ezt követte 2020-ban a hidrogénes SUV, a Nexo, valamint a teherautók szegmensében Xcient, melynek már továbbfejlesztette változatát gyártják.
Felélesztik a haszongépjárművek piacát
A Hyundai terve, hogy a haszongépjárművek üzletágának minden szegmensét ellássa hidrogénes járművekkel. A koreai OEM 5-7 méteres, hidrogén üzemanyagcellás furgonokkal lepné el a könnyű haszongépjárművek piacát: a furgonokból 2030-ra évente hétmilliót adnának el.
2040-re buszokat, teherautókat, sőt, drónokat, robotokat és városi repülőgépeket is ellátna üzemanyagcellákkal a Hyundai.
Ennek elérése érdekében a Hyundai újgenerációs üzemanyagcellás rendszer bevezetését tervezi 2023-ra, amely olcsóbb lenne, nagyobb mennyiségben gyártható, jelentősen tartósabb és nagyobb teljesítményű lesz. A folyamatos kutatás-fejlesztési eredmények révén a Csoport mérnökei drasztikusan csökkenteni tudták az üzemanyagcellák költségeit az elmúlt húsz évben, a cél pedig az, hogy 2030-ra az akkumulátoros elektromos járművekkel versenyképes ára legyen a hidrogén üzemanyagcelláknak.
Harmadik generációs üzemanyagcellák
A rendezvényen a Hyundai bemutatta a harmadik generációs üzemanyagcellák 100 és 200 kilowattos változatát. A 100 kilowattos cellák mérete harminc százalékkal kisebb a jelenlegieknél, így könnyebben alkalmazható a különböző járműtípusokra.
A 200 kilowattos változatot haszongépjárművekhez tervezték, és méreteiben hasonló a jelenlegi Nexo rendszeréhez, ám a teljesítménye megduplázódott.
A 2018-ban piacra dobott második generációs üzemanyagcellák esetében a vállalat ötezer óra használatot és 160 ezer megtett kilométert ért el, ami hasonló a belső égésű motorral szerelt járművek garanciájához. A harmadik generációs üzemanyagcellák fejlesztésének célja a tartósság 50-100 százalékos javítása.
A hidrogénes járművek koncepciójának sora mellett a Hyundai a koreai Goyang városában bemutatja a HydroVILLE névre keresztelt, teljesen hidrogénnel működő falujának a koncepcióját is – írja a vállalat közleménye.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!