Gyártók Így hasít az új Mustang

Így hasít az új Mustang

autopro.hu | 2014.07.22 07:03

Így hasít az új Mustang

A Ford közzétette az új Mustang teljesítményadatait: az új, 2015-ös modell észak-amerikai specifikációjában az új 2,3 literes EcoBoost motor teljesítménye 310 lóerő, forgatónyomatéka pedig 434 Nm, míg az 5,0 literes V8-as blokk adatai 435 lóerő és 542 Nm.

Hirdetés

Az autó jövő évi európai forgalmazásának kezdetétől a kontinensen élő vásárlók mindkét motorváltozatot megrendelhetik. Az új Mustang emellett független első és hátsó futóművet is kínál, valamint modern, kis tömegű karosszériát, amelyben jelentős mennyiségben találhatók nagy szilárdságú acél és alumínium elemek, tovább javítva az autó kiváló gördülési kényelmét és irányíthatóságát. A vállalat később ismerteti majd az európai piacra szánt, kupé és kabrió karosszériával egyaránt megrendelhető modell végleges specifikációit.

Az új, 2,3 literes EcoBoost motor kifejezetten a vadonatúj Mustanghoz készült, kiszolgálva azon autósok igényeit, akik a kiemelkedő teljesítmény mellett az üzemanyag-takarékosságot is fontos szempontnak tartják.

Az EcoBoost motorcsalád legújabb tagja, a 2,3 literes blokk a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. A kompakt építésű motor fajlagos teljesítménye 135 lóerő/liter, fajlagos forgatónyomatéka pedig 188 Nm/liter.

A teljesítmény és a forgatónyomaték növelésének egyik titka az 5,0 literes V8-as motor esetében a szívó- és kipufogóoldali légáramlás javítása, így a mérnökök a V8-as fejlesztése során is erre koncentráltak. A V8-as egységben számos modern technológia javítja a motor szellőzését, ami különösen a magas fordulatszám-tartományban érezteti hatását.

1964-es bemutatása óta több mint kilencmillió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb lájkot begyűjtő autója több mint 7 millió rajongót számlál a Facebookon, s a eddig mintegy 3200 mozi- és tévéfilmben szerepelt.

Független első-hátsó felfüggesztésének és a Ford integral link rendszerű futómű-technológiájának köszönhetően egyszerre fordulékony és kényelmes, és mind a menetdinamika, mind pedig a rugózási komfort terén világszínvonalú teljesítményt kínál. Az alumíniumból készült motorháztető és első sárvédők mérséklik a karosszéria tömegét, emellett pedig javítják a felépítmény súlyelosztását. Szintén alumíniumból készült a hátsó kerékagy, az automata váltós modellek hátsó hídja, a hátsó lengőkar, valamint a hátsó féknyergek. Még az acélból és egyéb anyagokból gyártott részegységek (például az üreges hátsó stabilizátor vagy az új ülések) is intelligens tervezéssel készültek, hogy kisebb tömegük mellett is megfelelő teljesítményt biztosítsanak. Az amerikai specifikációjú Mustang 5.0 V8 automata kupéváltozat menetkész tömege 1691 kg, a 2.3 EcoBoost automata kupé pedig 1598 kilogrammot nyom. A 2,3 literes kupé súlyelosztása az első és hátsó tengelyeken 52:48 százalék; az 5,0 literes V8-as változat első tengelye az autó tömegének 53 százalékát hordozza. Minden Mustang modell vadonatúj integral link független hátsó felfüggesztést kapott. Ennek komponensei az alsó hátsó lengőkar, az integrál lengőkar, a felső nyomtávrúd, valamint az első lengőkar. A Mustang futómű-geometriája erős gyorsítás és fékezés közben is szintben tartja a karosszériát. Az alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.

Elöl egy segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz. A kettős alsó lengőkarral szerelt első MacPherson rugóstag konstrukciója a kormányérzetet hátrányosan érintő, jelentős kerékközépvonal-eltolás nélkül tette lehetővé a nagyméretű, nagy teljesítményű fékek felszerelését. Akárcsak a hátsó felfüggesztés, az első futómű is jobb függőleges stabilitást szavatol: összeülés-gátló geometriája megakadályozza, hogy fékezéskor összeüljön az autó orra.

Kiemelt Partnereink