![Közel egymillió potenciális antibiotikum-forrást segíthet találni az MI](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1135842/kiserlet-labor-illusztracio_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Közel egymillió potenciális antibiotikum-forrást segíthet találni az MI](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1135842/kiserlet-labor-illusztracio_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Gyártók Így fektet a jövőbe a Mercedes
Fotó: Mercedes
A Mercedes 15 végzős stanfordi hallgató számára nyújt támogatást, hogy gyakorlati, valós kutatásokat végezzenek a generatív mesterséges intelligencia és annak autóipari alkalmazása terén. Ez magában foglalja a Kaliforniai Egyetem San Diegó-i 3D-s képalkotási kutatását, hogy kihasználhassák az Autonóm Járművek Laboratóriumának legkorszerűbb intézmény kutatási erőforrásait.
A Mercedes-Benz Research & Development North America egy hat hónapos finanszírozási kezdeményezést irányzott elő, amelynek célja a mesterséges intelligencia kutatásának előmozdítása, valamint a benne rejlő lehetőségek kihasználása az autóban utazó utasok élménye és az autonóm vezetés szempontjából.
A hallgatóknak bemutatott tudományos kihívás a CES 2024-en bejelentett MBUX virtuális asszisztenshez kapcsolódik, amelyhez a Mercedes-Benz fejlett szoftvereket és generatív MI-t használt, hogy még természetesebb és intuitívabb kapcsolatot teremtsen az autóval. A szoftver például a tanult viselkedés és a szituációs kontextus alapján hasznos javaslatokat tud felajánlani. Három csapatra osztva a stanfordi diákok széles körű projektötleteket fogalmaznak meg, és az MI-vel kapcsolatos lehetőségek teljes spektrumát vizsgálják, az ügyfelek napi ingázásának optimalizálásától kezdve a parkolási kihívások megoldásán át a személyre szabott, nagy nyelvi modellekkel (LLM) működő, személyre szabott, autóba épített hangasszisztens finomhangolásáig.
Az Autonóm Járművek Laboratóriuma (AVL) az automatizált vezetéshez szükséges érzékeléssel és fúzióval foglalkozik, különösen a kameraképekből történő 3D-s jelenetrekonstrukcióval, ami végső soron hozzájárulhat az AV-rendszerek biztonsági jellemzőihez. A projekt célja, hogy a Christensen laboratóriumának korábbi munkájára épülő erőfeszítést kezdeményezzen, és azt egy valós idejű 4D neurális sugárzási mezők (NERF) modelljével integrálja, hogy szemantikailag értelmes régiókra szegmentált modellt hozzon létre – számolt be róla az eenewseurope.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!
Kiemelt Partnereink