Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így alakultak a Kia eredményei 2021-ben
A Kia 2021-ben 2,78 millió autót adott el összesen, ami 6,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. 2022-ben optimalizálnák termelésüket és még nagyobb fókuszt helyeznének az elektromos autókra, ezek által fenntartva növekedésük mértékét és megcélozva a hárommillió feletti értékesítést.
A koreai Kia pontosan 2.777.056 autót adott el 2021-ben. A dél-koreain kívüli piacokon együttesen 9,1 százalékos növekedést értek el éves összevetésben, 2.242.040 járművel. A hazai piacon 535.016 Kia fogyott. Csak 2021 decemberében az előző év ugyanezen hónapjához képest négy százalékkal magasabban, 208.965 egységen álltak az eladások.
A legnépszerűbb modell a Sportage SUV volt 363.630 eladott darabbal, amit a Seltos SUV követett 298.737 egységgel, a harmadik helyre pedig a Forte szedán (Koreában K3 néven) ért be, amiből 240.627 fogyott.
Cél a növekedés fenntartása
A chip- és alkatrészhiányról szóló 2021-es évet növekvő eladásokkal vészelte át a vállalat, köszönhetően a beszállítói lánc hatékony kezelésének és az elektromos EV6 modell piacra dobásának. A Kia célja 2022-ben megtartani a lendületet, kontroll alatt tartani az ellátást és éllovassá válni az elektromos mobilitásban. Globálisan 3,15 millió autó eladása van tervben, amiből 562 ezret szánnak a dél-koreai piacra. Idén mutatják be többek között a tisztán elektromos EV6 GT-t és az új Nirot is, demonstrálva szándékukat a fenntartható mobilitás elérésére.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!