Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így alakul az alváz jövője az Audi szerint
Negyven évvel ezelőtt a négykerékhajtású quattro megjelenésével az Audi teljesen megreformálta az autóipart, most pedig az új technológiáknak köszönhetően ismét komoly átalakulás megy végbe az autók alvázában, karosszériájában. Az Audi szerint a jövőben az autók számítógépes rendszere egyszerre akár kilencven alkatrészt is irányíthat majd.
Az Audi folyamatosan azon dolgozik, hogy autóinak alvázát és az erőátviteli egységet egyre jobban integrálja. Ennek köszönhetően például sokkal pontosabban állítható be a futómű vagy fékezéskor energia nyerhető vissza. A jövőben a kényelem és a dinamikusság mellett a hatékonyság is fontos tényező lesz az autók alvázának tervezésekor – írja közleményében az Audi.
A jövő autóiban egy vezérlőegység irányítja majd az alváz, a motor és az energiavisszanyeréssel kapcsolatos funkciókat. Ez nagyjából tízszer gyorsabb rendszer lesz a maiaknál, ráadásul egyszerre akár kilencven feladat ellátására is alkalmas lehet.
Amikor a hardver és a szoftver találkozik
Az Audi alváztechnológiájának fejlesztésének központjában a mechanikus alkatrészek és a jármű egyes funkcióinak összekötése áll. A technológia az ECP (elektronikus alvázplatform) nevet kapta, és még 2015-ben debütált az Audi Q7-ben. Mára már az Audi minden szegmensbe tartozó modelljeiben elérhető az ECP, aminek olyan funkciók köszönhetőek, mint az adaptív légrugózás, vagy a dinamikus négykerék-kormányzás.
A gyártó szerint jelenleg az elektromos SQ7 és az SQ8 a legjobb példa a rendszer fejlődésére, hiszen ezek az SUV-k rendkívül jó dinamikai jellemzőkkel, és nagyon jó fordulékonysággal rendelkeznek, hála az ECP-nek. Szintén jó példa az új Audi A8-as aktív, elektronikusan szabályozott felfüggesztése, ami egy új szintre emelte a kényelmet.
Az új Audi A8-as aktív felfüggesztése annak köszönhető, hogy egy-egy 48 voltos motornak köszönhetően mind a négy kerék külön reagál az autót érő hatásokra, így minimálisra csökkentve a rázkódást.
A fékek miatt éri meg igazán az ECP
Az Audi e-tron modellek integrált fékvezérlőrendszere (iBRS) jó példa arra, amikor a kényelem és a dinamika mellett a hatékonyság kerül előtérbe. A rendszer segítségével az autók fékezéskor energiát nyernek vissza, ez egy elektromos SUV esetében akár 30 százalékkal növelheti az autó hatótávolságát.
A számítógépes vezérlésnek köszönhetően az autó a forgalmi helyzet alapján előrejelzi a sofőrnek, hogy mikor lenne érdemes fékezni vagy lassítani úgy, hogy az a lehető leghatékonyabb legyen.