Gyártók Hidrogénhajtású versenyteherautót készít a Gaussin

Hidrogénhajtású versenyteherautót készít a Gaussin

autopro.hu/D.Á. | 2021.11.17 04:20

Hidrogénhajtású versenyteherautót készít a Gaussin

Fotó: Facebook/GAUSSINGROUP

A francia Gaussin gyártó leleplezte első elektromos teherautóját, a H2 Racing Truck-ot. A hidrogén üzemanyagcellás versenyjárművel meg akarják mutatni, milyen jól teljesít a platformjuk olyan hosszú távokon is, mint a Dakar Rally.

Hirdetés

A Gaussin szerint a H2 Racing Truck egy technológiai kirakat lesz, amely alapján fejlesztik a „gördeszkaplatformra” épülő utcai járműpalettájukat 2022-ben, a tervek szerint 18-44 tonnás kategóriákban.

Az utcán is legálisan közlekedhető H2 Racing Truck négykerékmeghajtású. Két, egyenként 300 kilowattos villanymotor, egy 82 kilowattórás akkumulátorcsomag, 380 kilowattos üzemanyagcella, egy hűtőrendszer és összesen 80 kilogramm hidrogén tárolására szolgáló tartályrendszer működik. Versenykörülmények között 250 kilométeres hatótávval számol a gyártó, ami 140 kilométer/órás végsebességű szakaszokat és 20 perces tankolási időket jelent.

A könnyű vázszerkezetet a teljesítményt előtérbe helyezve és kifejezetten a hidrogénes hajtás befogadásához alkották. Utóbbit a vállalat versenykörülmények között, extrém terheléseknek kitéve tesztelte, ami állításuk szerint sokkal többet mond el, mint a többi gyártó tesztjei.

Modern dizájn, széles paletta

A formaterv Pininfarina segítségével készült. A Gaussin azzal bízta meg az olasz dizájnstúdiót, hogy tervezzen egy teljesen új kabint, amely egyszerre szolgálja a sofőr kényelmét és biztonságát, valamint intelligensen alkosson egységet a teherautó platformjával. A kész dizájn jellemzői bizonyára meghatározzák majd a gyártó teljes palettáját.

Négy további zéró emissziós modellen dolgozik a Gaussin: egy nyerges vontatón, egy autonóm teherautón, egy kiszállítójárművön és egy építkezési járművön. A hidrogén üzemanyagcellás teherautói hamarosan már 800 kilométert is megtehetnek egy tankkal, alternatívaként felmerült az akkumulátoros elektromos hajtás is, mely 400 kilométerre képes, miközben három percet vesz igénybe egy akkumulátorcsere.

Komoly tervek

A vállalat célja, hogy három év alatt 41 cégnek adjon gyártási licencet, ezáltal elinduljanak a 2031-re kijelölt 450 ezer eladott járműig, ezzel birtokolva a zöld teherautók piacának öt százalékát. A Gaussin nemrég alapított egy leányvállalatot is, melyen keresztül a közúti áruszállítási és az autonóm közlekedést fejlesztő cégeket célozzák meg együttműködés reményében.

A Gaussin továbbra is még 2021-ben be szeretné mutatni új platformját, de a járművekről egyelőre nincs információ. A szerződéses akkumulátorgyártó is megvan már, aki öt év alatt 1,5 gigawattórányi kapacitást fog gyártani a francia vállalatnak. Számos különböző technológiájú cella rendelkezésre áll majd — áll az electrive.com írásában.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink