Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénes kisteherautót fejleszt a Stellantis
A Stellantis egy hidrogén üzemanyagcellás kistehergépjármű fejlesztésén dolgozik, kiegészítendő akkumulátoros elektromos kínálatát. A típus négyszáz kilométert meghaladó hatótávolsággal és nagyméretű raktérrel fog rendelkezni.
A francia PSA Csoport és az olasz-amerikai Fiat Chrysler összeolvadásával létrejött Stellantis szerint nem minden igényt elégítenek ki az akkumulátoros elektromos kistehergépkocsik, és a vásárlóknak nagyobb hatótávolságot, gyorsabb töltést, illetve nagy teherbíró képességet biztosító megoldásokra van szüksége. A vállalatnál úgy vélik, ezekre az igényekre az üzemanyagcellás technológia ad választ.
Az OEM hidrogénhajtású modellje a belső égésű motoros variánssal egyező méretű raktérrel és szállítási kapacitással rendelkezik, újratöltése mindössze három perc alatt elvégezhető, egy töltéssel pedig több mint négyszáz kilométer megtételére képes.
A típus a Citroën Jumpy, a Peugeot Expert és az Opel Vivaro akkumulátoros elektromos változatainak padlólemezére épül. A maximális helykihasználás érdekében a hajtásrendszer minden komponensét a raktéren kívül helyezték el: a három hidrogéntank a padlólemezben, míg az első ülések alatti akkumulátor kivételével a hajtásrendszer többi eleme a jármű orrában kapott helyet.
Külső segítséggel folyik a fejlesztés
Az üzemanyagcella és a hidrogéntankok fejlesztése céljából a Stellantis a francia Faurecia vállalattal, valamint annak Michelinnel közös cégével, a Symbióval működik együtt.
A hétszáz bar nyomású, járművenként három darab és együttesen 120 liter hidrogéntároló kapacitást biztosító tartályokat a Faurecia fejleszti és szállítja.
Évtizedes tapasztalatát hasznosítva az üzemanyagcellás rendszert a Symbio készítette. A Green Car Congress cikkéből kiderül, hogy a rendszer bruttó teljesítménye 45 kilowatt, amit a csúcsteljesítmény leadásához a Stellantis plug-in hibridjeiben használt akkumulátorban tárolt energia egészít ki.
Az akkumulátornak a gyorsításkori teljesítménynövelésen kívül egyéb funkciói is vannak. Segítségével indítható be a jármű, az indulást követő rövid első útszakaszon energiát biztosít, hogy az üzemanyagcellás hajtás optimális körülmények között működhessen, ezenfelül lehetőséget biztosít a regeneratív fékezésre.
Nem egyedüli induló a Stellantis
A Stellantis mellett a Renault is lehetőséget lát a hidrogénes furgonokban. A vállalat az amerikai Plug Powerrel partnerségben fogja fejleszteni hidrogénhajtású járműveit, melyek tesztelését előreláthatóan már idén megkezdik. A francai OEM modelljeihez ugyancsak a Faurecia fogja szállítani a hidrogéntankokat.