Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénes kamionok érkeznek Európa útjaira
A holland zepp.solutions több részletet is megosztott az általa fejlesztett hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatóról, melynek első példányait már az idén forgalomba helyezik Európában.
A hidrogén üzemanyagcellás rendszereket fejlesztő és gyártó vállalat 4x2 kerékképletű traktorja 2023 utolsó negyedévétől fog megjelenni Európa útjain, mikor is a zepp.solutions közleménye szerint át fogja írni a játékszabályokat a szállítmányozási szektorban.
Az idén forgalomba álló járművek 350 bar nyomású hidrogéntároló rendszerrel fognak rendelkezni, ami több mint 50 kilogramm hidrogén befogadásával mintegy 700 kilométer megtételét teszi majd lehetővé. Később, 2024-től 700 baros rendszerrel is elérhető lesz az Europa nevet viselő tehergépkocsi, ami immáron 80 kilogramm hidrogén tárolását, és azzal több mint ezer kilométer leküzdését fogja biztosítani.
Az Europa meghajtásáról a zepp.solutions által fejlesztett zepp X150 üzemanyagcellás modul gondoskodik. Az Europa alapját képező tehergépkocsit már nem a cég, hanem egy haszongépjármű-gyártó fejlesztette ki. Bár a zepp.solutions közleményében nem árulja el az OEM kilétét, az Europa külső jegyei alapján – melyek egy Mercedes-Benz Actros-ra utalnak – egyértelműen a Daimler Truckról van szó.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az Europa gyártását, magának a traktornak az összeszerelését, majd a hidrogén üzemanyagcellás rendszer beépítését hol fogják végezni.
Kompromisszumok nélkül
Az új európai uniós szabályok a kamionok megengedett maximális össztömegét 42 tonnára növelik, zéró emissziós hajtás esetén. Ezt kihasználva az Europa a dízelekénél két tonnával nagyobb súlya ellenére is azokkal egyező teherbírású, miközben az akkumulátoros elektromos alternatíváknál jelentkező lassú utántöltés hátrányával sem kell számolni.
A zepp.solutions közlése szerint az Europa végső dizájnját és további műszaki részleteit a 2023 végi első kiszállítások idején ismerhetjük majd meg.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!