Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogén üzemanyagcellák gyártásába fog a Toyota az USA-ban
Újabb fontos lépést tesz a hidrogénes közlekedés felé a Toyota. Az amerikai Georgetownban található üzemében a japán gyártó hidrogén üzemanyagcellákat fog gyártani teherautók és nehéz haszongépjárművek számára. A termelés 2023-ban kezdődhet meg.
A Toyota által gyártott modulok 160 kilowatt elektromos áram előállítására lesznek képesek, és egy olyan hajtásrendszerbe kerülnek majd be, ami hidrogén segítségével működteti a villanymotort. Az üzemanyagcellák nehéz haszongépjárművek hajtására is alkalmas lesz.
A japán OEM partnerével, a Hinóval együttműködve gyárt hidrogénes haszongépjárműveket, a Kentucky államban készülő cellákat pedig saját felhasználás mellett más gyártóknak is értékesíteni fogják.
Tetsou Ogawa, a Toyota észak-amerikai részlegének vezérigazgatója elmondta, új szintre emelik a már bizonyított hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerük gyártási volumenét. Hozzátette, hogy a teherautógyártók kész, integrálható hajtásrendszereket vásárolhatnak majd a Toyotától.
Mások is próbálkoznak
A Toyota nem árulta el, mekkora értékű beruházást jelent a Kentucky gyár átalakítása a hidrogén üzemanyagcellák gyártására. Eddig főleg a Camry modellek készültek ebben az üzemben – írja a Forbes.
Miközben a személyautók szegmenségben alig próbálkozik valaki a hidrogénes hajtással – igaz, a Toyota pont ilyen a Mirai-jal -, addig a haszongépjárművek terén több kihívója is lehet a japánoknak. Többek között a GM, a Daimler, a Volvo, a Hyundai és a Cummins, valamint több startup is bejelentette korábban, hogy ilyen projekteken dolgozik.
Több szakértő is egyetért abban, hogy a nagyobb haszongépjárművek számára hatékonyabb és jobban kifizetődő megoldás a hidrogén üzemanyagcellás hajtás, mint az akkumulátoros elektromos.
Jó a hidrogén, de nem feltétlen zöld
A hidrogén üzemanyagként való használatának egyik legnagyobb előnye, hogy egyetlen mellékterméke a víz. Emellett a hidrogén a világegyetem leggyakoribb eleme, így attól sem kell félni, hogy elfogy.
Egy fő ellenérv a hidrogénnel szemben, hogy nem szén-dioxid-mentes üzemanyag, mivel hagyományosan földgázból készül, így a jármű hidrogénnel történő ellátása kevésbé hatékony, mint az akkumulátor feltöltése. Azonban a megújuló energiaforrásokból és vízből származó „zöld hidrogén” felé történő elmozdulás teljesen karbonsemlegessé teszi az üzemanyagot, miközben a a hidrogén hulladéktermékekből történő előállítása szintén környezetbarát termelési lehetőségnek minősül.