Gyártók Hibrid versenyautóval készül az Audi a 2022-es Dakarra

Hibrid versenyautóval készül az Audi a 2022-es Dakarra

autopro.hu/P.B. | 2021.08.22 16:22

Hibrid versenyautóval készül az Audi a 2022-es Dakarra

Fotó: Audi Mediacenter

Az Audi 2022 januárjában egy hibrid versenyautóval, az RS Q e-tronnal vesz részt a Dakar Rallyn. A villanymotor a Formula E-ből ismert Audi e-tron FE07-ből érkezik, de nem lesz tisztán elektromos a rallyautó.

Hirdetés

A Dakar Rally két hétig tart, naponta nagyjából 800 kilométer kell megtennie az indulóknak – ezt kellene a leggyorsabban teljesítenie az Audi RS Q e-tronnak. Hogy erre mennyi esélyük lehet, egyelőre legfeljebb találgatni lehet, ám az alábbi oldalon az igazán bátrak a későbbiekben tipp formájában is megmutathatják, hogy szerintük győzhet-e egy részben elektromos autó a hagyományos hajtású versenytársai ellen a világ egyik legnehezebb versenyén.

Az Audi szerint mindössze alig több mint egy év telt el az első komolyabb koncepció és az autó megalkotása között. A most elkészült prototípust intenzív tesztelés alá vetik a következő hónapokban, egészen év végéig – még országokon átívelő versenyeken is indulni fognak a járművel, hogy aztán 2022 elején igazán komoly bevetésre vigyék azt: az Audi 2022 januárjában az RS Q e-tronnal vesz részt a Dakar Rallyn.

Mivel az ikonikus versenysorozat jövő évi kiírásának útvonala nem lesz ellátva elektromos töltőoszlopokkal és egyéb töltési infrastruktúrával, az Audi egy egészen unikális megoldást dolgozott ki a jármű töltésére: egy fedélzeti, igen hatékony TFSI motor termeli az energiát, amivel az elektromos hajtásrendszert kiszolgáló akkumulátorokat lehet tölteni.

A fejlesztők szerint csak apró módosításokra volt szükség a Forma-1 elektromos autós változatából, a Formula E-ből megszokott hajtásrendszeren ahhoz, hogy a Dakarra alkalmas autót gyártsanak. Mivel hosszú napi szakaszokat kell megtennie az autóknak, a tisztán elektromos hajtás egyelőre nem jöhetett szóba.

Nagyratörő célok

Az Audi saját bevallása szerint az első olyan gyártó szeretne lenni, aki egy részben elektromos hajtású autóval – és hatékony energiaátalakítóval – képes lesz legyőzni a hagyományos hajtással szerelt járműveket a világ legkeményebb versenyén. A megbízhatóság mellett az egyes alkotóelemek közötti kommunikáció jelenti majd a legnagyobb kihívást a verseny két hetében a tervezők szerint.

Az RS Q e-tron 500 kilowatt összteljesítménnyel bír, akkumulátorának súlya 370 kilogramm, kapacitása pedig 50 kilowattóra. A villanymotor a Formula E-ből ismert Audi e-tron FE07-ből érkezik, a tervezők szerint alig kellett módosítani ezen az eszközön a Dakar követelményeihez.

Sokat meríthetnek a versenyből az Audi fejlesztői

Az RS Q e-tronon végzett fejlesztési munkálatoknak várhatóan hatása lesz az Audi gyártásfejlesztésére is: „Mérnökként alapvetően minden alkatrészben látjuk a fejlesztési potenciált, de a hajtásrendszert tekintve már 97 százalék feletti rendszerhatékonyságot értünk el a Formula E-ben, azon nincs sokkal több javítanivaló. Egészen más a helyzet az akkumulátor- és energiagazdálkodással. Itt rejlik a legnagyobb fejlesztési potenciál általában véve is az elektromobilitásban” - véli Stefan Dreyer, az Audi Sport motorsport-projektjeinek fejlesztési vezetője.

Amit a rendkívül kihívásokkal teli Dakar-projektből megtudunk, azt a jövőben fel fogjuk használni az utcai autók fejlesztése során is. Mint mindig, a közúti autók fejlesztésében dolgozó kollégáinkkal most is szorosan együttműködünk a projekt során – idézi Dreyert az electrive.com.

Kiemelt Partnereink