Gyártók Hamvaiból élesztette újra az Audi az S1-et

Hamvaiból élesztette újra az Audi az S1-et

autopro.hu | 2014.02.16 09:05

Hamvaiból élesztette újra az Audi az S1-et

A nyolcvanas években tett szert hírnévre az Audi S1 a rali-világbajnokságokon. Most visszatér az ismert rövidítés, mégpedig mindjárt az utcára: az Audi S1 és az S1 Sportback a kompakt A1-sorozat sportos csúcsmodelljei, egyben az Audi S-modellek palettájának legkisebb tagjai.

Hirdetés

Erőforrásként nagyteljesítményű négyhengeres motor szolgál, a turbófeltöltésű 2.0 TFSI 170 kilowattot (231 LE) produkál, maximális forgatónyomatéka pedig 370 newtonméter. E kétliteres aggregáttal az orrában az Audi S1 és az S1 Sportback álló helyzetből 5,8, illetve 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességük pedig 250 kilométer/óra. A sportosan mély zengésű TFSI emellett 100 kilométerenként 7, illetve 7,1 liter üzemanyaggal is beéri, kilométerenként 162 és 166 gramm szén-dioxid-kibocsátás mellett - állítj a sajtóanyag.

Mint az Audi minden S-modellje, az S1 és az S1 Sportback szintén a quattro állandó összkerékhajtással készül, amelynek szíve a hátsó tengely elé épített lamellás tengelykapcsoló. Szabályozóegységének kifejezetten e modellre adaptált szoftvere kimondottan dinamikus hangolású. Az elektronikus differenciálzár-hatású funkció a továbbfejlesztett kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozással az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) egyik alfunkciója. Két fokozatban kapcsolható ki, s a kanyar belső ívén gördülő kerék enyhe fékezési beavatkozásaival hatékonyan egészíti ki a lamellás tengelykapcsoló munkáját. E két rendszer harmonikus együttműködése különösen agilis, pontos és stabil irányíthatósági tulajdonságokat biztosít.

Audi S1 és Audi S1 Sportback
Kattintson a képre további fotók megtekintéséhez!

A kompakt sportmodell futóművét széles körűen átdolgozták a tervezők, akárcsak az elektromechanikus szervokormány működését. Az első felfüggesztésekben a lengőkar módosított ágyazásai fokozzák a bekormányzások közvetlenségét. Hátul négykaros felfüggesztés váltotta fel az A1 modellek kapcsoltlengőkaros konstrukcióját, szintén feszes hangolással. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével több fokozatban szabályozható a motor, az automatikus légkondicionáló berendezés és a már szériakivitelben állítható lengéscsillapítók karakterisztikája.

A megnövelt főfékhenger illetve a nagyvonalúan méretezett tárcsafékek – elöl 310 milliméter átmérővel – intenzív lassulásról gondoskodnak. Kívánságra az első fékek S1 logóval díszített, vörösre fényezett nyereggel is rendelhetők. Mindkét kompakt sportmodell már gyárilag 17 hüvelyk peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 215/40 R17 méretű gumiabroncsokkal készül, de extrafelszerelésként 18 hüvelykes keréktárcsák is rendelkezésre állnak, 225/35 R18 dimenziójú gumiabroncsokkal.

Az Audi S1 és az S1 Sportback mindjárt az első pillantásra az A1-sorozat csúcsmodelljeként azonosítható. Xenon fényszóróik teljes egészében új fejlesztésű konstrukciók, s LED-technikájú hátsó lámpáik is új, vízszintes helyzetjelző fénnyel készülnek. Számos részletmegoldásuk – mindenekelőtt az első és a hátsó lökhárító, a küszöbborítások és a kipufogórendszer – szintén markánsabb kialakítású. A külső színek palettáját négy új árnyalat egészíti ki. Megjelenésük az extrafelszerelésként rendelhető quattro külső optikai csomaggal tehető még karakteresebbé, például egy nagyméretű hátsó tetőlégterelővel.

Mindkét kompakt sportmodell utasterét a sötét tónusok határozzák meg, a légbefúvó nyílások szegélye is fekete fényű. A műszerek S-specifikus sötétszürke számlappal, a pedálok pedig csiszolt nemesacél borítással készülnek. A széria sportülések helyett integrált fejtámlával kiformált S-sportülések is rendelhetők. Kívánságra a quattro optikai utastér-csomag szolgál élénk kontrasztárnyalatokkal.

Magyarországon az Audi S1 Sportback várhatóan 2014 második negyedévében érkezik a márkakereskedőkhöz, még beárazás alatt van. Eleve széles körű szériafelszereltsége olyan high-end opciókkal egészíthető ki, mint például a komfortkulcs, az internetelérés, a kihajtható színes képernyővel működő MMI navigációs rendszer, vagy a Bose hifi.

Kiemelt Partnereink