Gyártók Folyamatosan bővül a leálló autógyárak listája

Folyamatosan bővül a leálló autógyárak listája

autopro.hu/Sz.N. | 2020.03.17 04:21

Folyamatosan bővül a leálló autógyárak listája

Fotó: Audi MediaCenter

Számos gyártó, többek között a Fiat, a Volkswagen és a Seat is bejelentette már az elmúlt napokban, hogy ideiglenesen csökkentik vagy teljesen leállítják a termelést a gyáraikban. A lista most a Peugeot-t és Opelt is gyártó PSA-csoporttal, a Skodával és a Hyundai-jal bővült.

Hirdetés

Az Audi bejelentette, hogy problémái adódtak a belgiumi gyártásának szinten tartásával, miután számos dolgozó felfüggesztette a munkavégzést, mivel túlságosan kitettnek érzik magukat a koronavírus-járvánnyal szemben. Ebből kifolyólag a brüsszeli gyárban a vezetőség és a szakszervezetek közötti tárgyalások legfontosabb témájává az vált, hogyan tudják megvédeni a munkavállalókat.

A Volkswagen több fronton érintett

Hétfőn, a Lisszabon melletti Volkswagen Autoeuropa összeszerelő üzemében 16 százalékkal kellett csökkenteni a napi termelési mennyiséget, mivel számos dolgozó kiesett a munkából abból kifolyólag, hogy a koronavírus-járvány terjedése miatt Portugáliában is elrendelték az iskolák bezárását.

A VW pozsonyi gyára leállásra kényszerült vasárnap, miután Szlovákiában vészhelyzetet hirdettek ki a járvány miatt.

A Skoda és a Hyundai gyáraiban a cseh szakszervezetek 14 napos karantént rendeltek el munkavállalóknak, ami az adott időszakra a gyártás leállását is jelenti.

Abból adódóan, hogy az összes nem nélkülözhetetlen szerviz és autókereskedés is bezárt, valamint, hogy azokat az embereket otthoni munkavégzésre kényszerítik, akiknek a munkája nem követeli meg a munkahelyre való bejárást, a márciusi új autó értékesítések számában komoly visszaesésre kell számítani.

Túlkínált társul az amúgy is alacsony kereslethez

Az FCA, mely elemzői becslések szerint járműveinek a negyedét Európában gyártja, válaszul a zuhanó piaci keresletre március 27-ig felfüggeszti a működését, így optimalizálva a kínálatot. Időközben a Peugeot, Opel és Vauxhall márkákat gyártó francia PSA is azt közölte, hogy egyelőre március 27-ig teljes európai autógyártását felfüggeszti.

Marco Opipari, a Fidentiis elemzője elmondta, hogy az amúgy is túlkínálattal küzdő európai autóipar számára nem jelent komoly problémát, ha pár hétre leáll a termelés. Sőt, a kieső gyártás hamar visszaáll. „Az igazi problémát a keresleti oldal jelenti. Az emberek jelenleg nem vásárolnak autókat, emiatt az eladási eredmények nagyon alacsonyan lesznek márciusban. Mindez nagy hatással bír a gyártók bevételeire.”

Az FCA azt is bejelentette, hogy két hétre leállítja az FCA Italy és Maserati üzemek gyártását, így bővítve azon olasz gyárak listáját, melyek már beszüntették a gyártást.

Az FCA bizakodó

„A csoport szorosan együttműködik beszállítóival és üzleti partnereivel, hogy készen álljon a gyártási műveleteinek végrehajtására és a leállás ellenére elérje a korábban kitűzött termelési szintet, ha a piaci kereslet visszaáll” - adta közre az FCA.

Az FCA döntése több olaszországi autó- és alkatrészgyártó hasonló lépését követi, hiszen a koronavírus-járvány kitörése már csak pont volt az i-re az európai autóipar küzdelmében a csökkenő globális kereslet és a szigorú kibocsátási szabályok után.

Bár számos gyártó leállt már, Olaszország engedélyezi a gyártóknak, hogy a szigorú biztonsági szabályok betartása mellett továbbra is működjenek – számolt be a Reuters.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink