Gyártók Felül az SUV-vonatra a Dacia is

Felül az SUV-vonatra a Dacia is

autopro.hu/Sz.K. | 2023.03.15 16:19

Felül az SUV-vonatra a Dacia is

Fotó: Dacia Official Media Site

Hamarosan új Dacia jelenik meg az utakon, ami az eddigi legnagyobb lesz, de az ár-érték arány magas szintjéről sem akar letenni a román gyártó. A 2021-ben bejelentett Bigster egyike a Dacia három új autójának, amelyekkel az OEM nagyszabású lépéseket tesz a C-szegmensben való jelenlét bővítésére, miközben megerősíti a megfizethetőség iránti elkötelezettségét is.

Az ezen a piacon való terjeszkedés (ahol jelenleg csak a Duster terepjárót értékesíti a Dacia) segíteni fogja a román márkát abban, hogy az Európában elért gyors növekedését folytassa, és lehetővé teszi számára, hogy jobban felvegye a versenyt a hasonló helyzetben lévő riválisokkal (például a Škodával és a Suzukival), amelyek szélesebb piacokat céloznak meg a szélesebb modellkínálattal.

A Peugeot 5008 és a Škoda Kodiaq ellenfeleként tervezett, 2021-ben bejelentett Bigster a két autó robusztus riválisa lesz, egyúttal a Dacia kínálatának legnagyobb és legdrágább modellje, amikor 2025 elején piacra kerül. Ugyanazt az ár-érték arányra összpontosító elvet fogja képviselni, mint a Dacia Duster, a Sandero a Jogger - ez az a tulajdonság, amelyet a Dacia főnökei a márka fő vonzerejének tartanak.

Nem akarnak elszabaduló árakat

A Bigster ugyanazokra az alapokra épül, mint a Renault Csoporton belüli hasonló méretű testvérei, a Nissan X-Trail és a Renault Austral, és a tervezésénél már a kezdetektől fogva a megfizethetőségre helyezik a hangsúlyt.

„Tudjuk, hogy az ügyfeleink számára kulcsfontosságú az ár, így az ár kialakítása nem lehet csupán a technológiai döntéseink következménye” - mondta a márka értékesítési és marketing főnöke, Xavier Martinet.

Ahogyan a Sandero és a Duster is kényelmesen a piaci szegmensük legolcsóbb modelljei közé tartoznak, úgy a Bigster is a már befutott riválisok árának alulmúlásával igyekszik majd jelentős piaci részesedést szerezni.

Sallangmentesen

Arra a kérdésre, hogy tud a Dacia minden szegmensben a riválisok ára alá lőni, a Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot korábban azt mondta: „A stratégiánk rendkívül egyszerű. Olyan autókat tervezünk, amelyekben nulla felesleges elem van: nincs képernyő, ha nem tehetünk bele képernyőt, nincs elektronika, ha nem tehetünk bele elektronikát, nincs Aktív Asszisztens, ha nem tehetünk bele Aktív Asszisztenst”.

Ezt a formulát a Dacia már nagy sikerrel alkalmazza legújabb modelljeivel. A 2022-es évben 6,8 százalékos globális értékesítési növekedést könyvelhetett el - 573.800 autót adtak el -, amivel a harmadik legjobban fogyó márka lett a vásárlók körében Európában.

Bár a Bigsterbe szerelt nem fontos alkatrészek számának csökkentése hozzájárul az alacsony ár megtartásához, a Dacia a Renault Csoport meglévő alkatrészeinek felhasználásával tudja igazán minimalizálni a fejlesztési költségeket, és ezáltal a végső árat is.

A márka egyszerűségre helyezett hangsúlyának megfelelően a Bigster csak kevés extrával lesz elérhető, de várhatóan a Nissan és Renault rokonaihoz hasonlóan a belső égésű vagy elektromos hajtások közül is választhatunk. Ez utóbbi valószínűleg a Renault E-Tech full-hybrid rendszeréből származik majd, ahogyan azt a Dacia első hibrid autója, a Jogger Hybrid is használja. A modellben az összkerékhajtás kétségtelenül opcionális lesz – jegyzi meg az Autocar.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink