Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Felejtsük el a tízmillió forint alatti új VW kisautót
A Volkswagen Csoport leköszönő vezetője, Herbert Diess korábban úgy harangozta be a Volkswagen ID.2 névre hallgató leendő elektromos kisautót, mint egy olyan modellt, amit húszezer euró alatti áron (tehát nyolcmillió forint körüli, annál talán alacsonyabb áron) tud majd kínálni a gyártó. Ezt sajnos elfelejthetjük a növekvő alapanyagárak miatt.
Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezetője egy interjúban kimondta azt, amit az elmúlt hetek, hónapok tendenciája alapján várni lehetett: nem fog húszezer euró alatti áron új elektromos kisautót kínálni a Volkswagen, a jelenlegi számítások szerint 25 ezer euró (aktuális árfolyamon valamivel több, mint tízmillió forint) lehet az a határ, ami alá már nem tudnak lemenni. Az ok elsősorban a nyersanyagok egyre magasabb ára.
Mint ismert, a Volkswagen várhatóan 2025-ben dobja piacra elektromos kisautóját, a 2021-es Müncheni IAA-n bemutatott ID.Life koncepció alapján készülő ID.2-t. Az első tervek szerint ez még egy húszezer eurós autó lett volna, de ma már a 25 ezer eurós belépőár tűnik reálisnak a VW vezetői szerint is.
Akadozó szállítások
Schäfer a német Electrified című magazinnak a logisztikai kihívásokról is beszélt. Mint elárulta, a Volkswagen által Mexikóban gyártott járműveket átmenetileg nem tudták elszállítani az üzemből teherautóhiány miatt. Emellett a hajók kapacitásában is szűk keresztmetszet alakult ki, egyes teherhajók pedig Sanghajban ragadtak a koronavírus miatti szigorú lezárások idején.
A vezető szerint nem kérdés, hogy a globális ellátási láncok még mindig nyomás alatt vannak, ami sok fejtörést okoz az autógyártóknak is – idéz az interjúból az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!