Gyártók Fejleszti hibridbuszait a Volvo

Fejleszti hibridbuszait a Volvo

autopro.hu/P.B. | 2020.04.19 14:22

Fejleszti hibridbuszait a Volvo

Fotó: Pörge Béla

A jelenleginél nagyobb hatótávra és nagyobb sebességre lesznek képesek a Volvo S-Charge széria új hibridbuszai elektromos üzemmódban, ezzel a buszok jobban megfelelhetnek a nagyvárosok olyan belvárosi zónáiban való közlekedéshez, ahová csak zéró kibocsátású járművek hajthatnak be.

Hirdetés

A Volvo hibridbuszai elektromos üzemmódban eddig 20 km/h sebességre voltak képesek, és leginkább a megállókból való elinduláskor, illetve az utascsere idején lehetett kihasználni az előnyeiket.

Az új S-Charge modellek egy kilométert is meg tudnak tenni elektromos üzemmódban, akár 50 km/h sebességgel is. Ez persze függ az időjárási viszonyoktól és a tipográfiai adottságoktól is, például téli hidegben, emelkedőn felfelé ennél jóval kevesebbre lehetnek képesek a hibridbuszok.

A fejlesztéseknek köszönhetően a buszokba bekerül az úgynevezett „Volvo zone managment” funkció, aminek segítségével a sofőrök előre beállíthatják, hogy az útvonal melyik részén kívánják használni az elektromos üzemmódot, a busz pedig automatikusan átkapcsol erre.

A Volvo Buses elnöke, Håkan Agnevall az Electrive című lapnak elmondta, hogy az S-Charge modelljei akár 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a hasonló adottságú dízelbuszok.

Budapesten is jelen vannak a Volvo hibridbuszai

A fővárosban a BKV üzemeltetésében 40 szóló hibrid Volvo közlekedik, míg az agglomerációban a Volánbusz égisze alatt 28 csuklós hibridbusszal találkozhatunk. Ezen utóbbi Volvo 7900A buszok voltak az első hibridek Budapesten, 2015-ben a T&J Projekt nevű cég üzemeltetésében, a BKV alvállalkozásában álltak forgalomba. A cég botrányai miatt a buszok végül a Volánbusznál kötöttek ki, és a belváros helyett az agglomerációban közlekednek.

Az új Volvo S-Charge modellek szintén elérhetőek szóló és csuklós változatban is.

Kiemelt Partnereink