Gyártók Ezzel az autóval harcol Le Mansban a Nissan

Ezzel az autóval harcol Le Mansban a Nissan

autopro.hu | 2015.02.04 08:21

Ezzel az autóval harcol Le Mansban a Nissan

A márka Le Mans-ra tervezett autója a versenyautók prémium kategóriájában, az LM P1-ben indul.

Hirdetés

Az új modell egy igazi globális összefogás eredménye, amelyet Japánból, az Egyesült Államokból és Európából származó mérnökök alkottak meg. Más LM P1 autókkal ellentétben a GT-R 3 literes V6-os ikerturbó benzinmotorja az elsőkerék-meghajtású modell orrában található, míg a hibrid teljesítmény az elülső erőátvitelből származik, és a gyorsulás növeléséről gondoskodik.

A motor körülbelül 1250 LE-s teljesítményre képes, amelyből több, mint 550 LE a benzinmotorból származik, több mint 700 LE pedig a hibrid teljesítményből. A meghajtásról egy 3 literes V6-os ikerturbó benzinmotor gondoskodik. A benzinmotor körülbelül 550 LE hatékony teljesítmény leadására képes.

Az üzemanyag-adagolási határérték a Le Mans-i 24 órás verseny egyik új szabálya: a szabályozás korlátozza azt, hogy másodpercenként hány gramm üzemanyagot égethetnek el, a motor hengerűrtartalma, töltőnyomása vagy fordulatszáma viszont nincs korlátozva. Minél nagyobb a motor hatásfoka, annál nagyobb lesz a teljesítménye, mert ha ugyanannyi elégetett üzemanyaggal számolunk, függetlenül a motor hatásfokától, akkor egy nagyon nagy hatásfokú motor esetén nagyon nagy teljesítménynövekedést fognak elérni. A Nissan idén kevesebb üzemanyagot éget el a tervek szerint: a 2013-as Le Mans-i versenyen használt benzinmotorok által elégetettnél körülbelül 30 százalékkal kevesebbet.

A GT-R LM Nismo első gumiabroncsai nagyobbak, mint a hátsók: az előbbiek 14 col szélesek, az utóbbiak pedig 9. Ennek az autó súlyeloszlása az oka. A súlyeloszlást előre helyezték, hogy az orrmotoros, elsőkerék-meghajtású autónak jobb legyen az úttartása. Az aerodinamikai nyomásközéppontot is előrébb helyezték, ezért a nagyobb kapacitású gumiabroncsok is előre kerültek, hogy megfeleljenek a súlyeloszlásnak. Így az aerodinamikai nyomásközéppont, a gravitációs súlyközéppont és a gumiabroncs-kapacitás összhangban van, és ez a hátsóknál nagyobb első gumiabroncsokat igényel.

Kihasználták, hogy a hátsó kereket nem hajtja meg motor, és keresztcsatornás aerodinamikai megoldást alkalmaztak. Az autó orra alatt található elülső karbon splitter alól érkező levegőt az autó egész hossza alatt vezetik el, és végül az autó végén, a diffúzor felett távozik. A levegőt az autó hátuljához vezetjük el, és a diffúzor felett engedik ki.

Kiemelt Partnereink