Gyártók Ezt tudja az Opel nyolcmilliomodik magyar motorja

Ezt tudja az Opel nyolcmilliomodik magyar motorja

autopro.hu | 2015.06.20 07:32

Ezt tudja az Opel nyolcmilliomodik magyar motorja

Szentgotthárdon elkészült a nyolcmilliomodik motor, amely már az ősszel bemutatkozó új Astrába kerül.

Hirdetés

Az eddigi háromhengeres nagytestvéréről van szó, a nyolcmilliomodik motor ugyanis egy négyhengeres közvetlen befecskendezéses benzines turbó volt. A 107 kW/150 LE teljesítményű, teljesen alumíniumépítésű gépet a közvetlen, centrális benzinbefecskendezés és a turbófeltöltés is hasonlatossá teszi az Adam és a Corsa néhány hónapja bemutatott, teljesen alumíniumépítésű motorjához. Ugyanennek a motornak lesz egy kisebb teljesítményű 92 kW/125 lóerős változata is.

Az 1,4 Turbo tervezői nagy súlyt helyeztek a dinamikus reakciókra és a kis fogyasztás mellett kifejtett nagy teljesítményre. A 235 newtonméternyi nyomatékmaximum széles platón, 2000 és 4000/perc között áll rendelkezésre, ami a legjobb előfeltételeket teremti egy élvezetes, mégis gazdaságos autózáshoz: a sajtóanyag szerint 4,9 liter szuperbenzin fogy 100 kilométeren (114 g/km CO2). A háromhengereshez hasonlóan nagyon finoman és halkan jár, aminek érdekében rezonanciamentes blokkot, két részre osztott olajteknőt, hangszigetelt és a hengerfejbe integrált kipufogócsonkot, akusztikailag lecsatolt nagynyomású befecskendező fúvókákat, zajcsillapító szelepfedelet, és simán futó, kis súrlódású vezérmű-láncot kapott.

Konstrukciójának köszönhetően csak kevéssel járul hozzá az autó súlyához az 1,4 Ecotec Direct Injection Turbo. Egyedül a könnyűfém blokk tíz kilót takarít meg az aktuális 1,4-es turbó öntött acélblokkjához képest, és ezzel jól illik a hatékony Astrába. Apropó hatékonyság: a főtengelyt üregesre öntik, és lecsökkentették az igény szerint kétféle nyomásfokozattal dolgozó olajszivattyú hajtásának súrlódási veszteségét. Maga az olaj pedig kiváló minőségű, csekély ellenállású, 5W-30 viszkozitással. Mindez kedvezően hat a fogyasztásra. Míg az Opel 1,0 Turbo háromhengerese a méretcsökkentés (downsizing) jegyében született, az új 1,4 Turbo esetében „rightsizing“ a varázsige, tehát a kis-, illetve nagy terhelés esetében is optimális hatékonyság egyensúlyáról van szó.

Kiemelt Partnereink