Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Északra is menne a Csaba Metál midibusza
A szeghalmi Csaba Metál Zrt. által gyártott 55 személyes midibusznak keres piaci lehetőségeket Finnországban hazája budapesti nagykövete – adta hírül tegnap az MTI.
A szakma számára egyáltalán nem meglepő, hogy Csaba Metál Zrt., amely eddig fémszerkezeteket gyártott és alumínium-öntéseket végzett, mára autóbuszt is készít. A városi-, elővárosi midibusz számos előnnyel bír: alacsony padozatának köszönhetően könnyebb az utasok ki- és beszállása, az első ajtónál megoldott a kerekes székkel történő fel- és leszállás.
A Csaba Metál midibusza. |
A belső terek, ülésszámok kialakításánál figyelembe tudják venni a felmerülő igényeket – alapfelszereltségében 25 álló-, és 25 ülőhellyel rendelkezik a jármű. Helyi- és elővárosi közlekedésben, mérsékeltebb forgalmú időszakokban, kisebb utaslétszám hatékonyabb és gazdaságosabb, mint a nagy buszok. Amennyiben iskolabuszként kéri a megrendelő, úgy építhető az ülés hárompontos biztonsági övvel felszerelten is, ilyenkor a maximális ülésszám 33. Funkcióját tekintve az iskolabusz mellett alkalmas egészségügyi járműnek, mozgókönyvtárnak vagy akár gyógyszertárnak is.
A busz hajtásáról a legkorszerűbb EURO 5 motor gondoskodik, melynek káros anyag kibocsátása minden mai normának megfelel. A CsM Urbanus midibusz költséghatékonyan üzemeltethető, fogyasztása 100 kilométeren átlagosan 19-20 liter. Becsült értékesítési ára 30 millió forint. A belső tér éghetetlen, vandálbiztos, a graffitik könnyedén eltávolíthatók.
A midibusz volánja. |
Váltója alapesetben hatsebességes mechanikus ZF, de rendelhető automata ALLISON váltóval is. Kormányszerkezete ZF, a fék ABS 6 rendszerű Knorr Bremse légfékrendszer, opcionálisan ASR funkcióval. Az autóbusz futóművei Rába gyártmányúak, a hajtáslánc optimális elhelyezését szöghajtóművel oldják meg.
Jari Vilén keddi szeghalmi látogatását követően elmondta: a magyar tulajdonban álló társaság busza minden tekintetben megfelel a szigorú finn műszaki és környezetvédelmi előírásoknak. A nagykövet ígérte, hogy megvizsgálják: a finn városokban milyen piaci lehetőségek kínálkoznak a buszok megvásárlására. Elmondta azt is, hogy Finnországban a települések működtetik a helyi tömegközlekedést, így egyes járatokon lehetőség mutatkozik a szeghalmiak által gyártott buszok beszállítására.
Mozgáskorlátozottak is használhatják a Csaba Metál midibuszát. |
Csaba Metál: Ikarus-örökség
A Csepel Autó szocialista nagyvállalat által alapított szeghalmi üzem az Ikarus autóbuszgyár számára készített önjáró alvázakat, s később át is került az Ikarushoz. A céget 2005-ben átvette a békéscsabai öntödét üzemeltető, Majoros Béla érdekkörében lévő Csaba Metál. A vállalat autóbusz vázszerkezeteket gyártott, és komplett buszokat szerelt össze beszállítóként, majd 2008-ban, az addigi angol megrendelő csődje miatt, saját típus megalkotásába kezdett. A mintegy 100 millió forintból kifejlesztett, Euro5-ös Urbanus midibuszt 2009 májusában mutatták be.