Gyártók Emeli a tétet az elektrifikációban a Stellantis

Emeli a tétet az elektrifikációban a Stellantis

autopro.hu/V.M. | 2022.03.02 16:18

Emeli a tétet az elektrifikációban a Stellantis

Fotó: Stellantis

Az alig több mint egy éve megalakult Stellantis autóipari konszern bemutatta új, 2030-as stratégiáját, amiben az eddiginél is ambiciózusabb elektrifikációs célokat fogalmazott meg, valamint célul tűzte, hogy minden piacon a vevői elégedettségi ranglisták élére kerüljön.

Hirdetés

A francia PSA és az olasz-amerikai FCA egyesülésével 2021 elején megszületett Stellantis új stratégiáját Carlos Tavares vezérigazgató jelentette be.

„A vásárló áll a középpontjában mindennek, amit csinálunk. A célunk, hogy termékeink és szolgáltatásainak minden piacon első helyezettek legyenek a vásárlói elégedettség tekintetében” – fogalmazott a korábban a PSA-t vezető Tavares.

Gyorsabb elektrifikáció

A bejelentésen a Stellantis nem csak megerősítette a korábbi elektrifikációs vállalásokat, de még ambiciózusabbakat is megfogalmazott. A vállalat korábbi célja az volt, hogy 2030-ra Európában az eladások több mint 70, míg az USA-ban az értékesítések több mint 40 százaléka legyen alacsony károsanyag-kibocsátású. Az új terv szerint azonban ugyanakkorra az európai értékesítések 100, míg az amerikai eladások 50 százalékát fogják akkumulátoros elektromos típusok kitenni.

A Stellantis alá tartozó 14 márka kínálatában a következő évtized elejére 75 akkumulátoros elektromos modell fog szerepelni, melyekből évente ötmillió darabot fognak kiszállítani. Ezek gyártását egy saját, évi 400 gigawattóra kapacitással rendelkező akkumulátorgyártó hálózat fogja támogatni.

A közelgő elektromos offenzívához kapcsolódóan a sajtóeseményen megmutatták az első képeket az első teljesen elektromos Jeep SUV-ről, amit 2023-ban fognak piacra dobni.

Az egyik első kép az elektromos Jeepről, amiről a következő hónapokban tudhatunk meg többet a Stellantis ígérete szerint

Az egyik első kép az elektromos Jeepről, amiről a következő hónapokban tudhatunk meg többet a Stellantis ígérete szerint | Fotó: Stellantis Media

A Stellantis célja továbbá, hogy 2030-ra megfelezze karbonlábnyomát, 2038-ra pedig elérje a klímasemlegességet.

Óvatos visszatérés Kínába

Az új stratégiának része a kínai jelenlét fejlesztése, a geopolitikai feszültségeknek kitettség mérséklése céljából egy eszközszegény üzleti modell segítségével. A világ legnagyobb autópiacán sem a PSA-nak, sem az FCA-nak nem sikerült stabilan megvetnie lábát: az összevont vállalat csak elhanyagolható piaci részesedéssel rendelkezik.

A Stellantis a jövőben összesen hat márkával, köztük az Opellel, a Peugeottal, a Citroënnel és a Jeeppel tervez jelen lenni Kínában, ahonnan évi 20 milliárd euró árbevételre számít.

A stratégiabemutatón továbbá az is nyilvánvalóvá vált, hogy globális szinten a következő években folytatódni fog a felesleges gyártókapacitások felszámolása és a szinergiák kihasználása, amikkel 2024 végére a Stellantis el kívánja érni az eredetileg tervezett évi ötmilliárd eurós költségmegtakarítást.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink