Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elsőként kínál a Volvo automatikus összkerékhajtást
Első nemzetközi teherautó-gyártóként a Volvo kínálja az automatikusan aktiválódó összkerékhajtást építőipari teherautók számára. Az automatikus kipörgésgátló rendszer önműködően aktiválja az első tengely meghajtását, ha a hátsó kerekek tapadásvesztését észleli csúszós vagy laza talajon.
– Sok vezető már jóval a terep nehéz szakasza előtt aktiválja az első tengely hajtását vagy a differenciálzárat azért, hogy el ne akadjon. A Volvo rendszere menet közben aktiválja az első tengely meghajtását, és csak arra a rövid időre, amíg valóban szükséges – mondja Jonas Odermalm, a Volvo Trucks építőipari szegmensért felelős igazgatója.
A kipörgésgátló immár szériafelszereltség a meghajtott első tengelyű Volvo FMX teherautók esetében, a Volvo Construction Equipment már alkalmazza csuklós vontatóin.
A megoldásnak része a kerekek forgási sebességét mérő szenzorokhoz kapcsolt szoftver, ezekkel észleli és szabályozza a meghajtást a rendszer. Amennyiben egy hátsó kerék elkezd kipörögni, a nyomatékot automatikusan az első kerekek felé irányítja a rendszer anélkül, hogy a teherautó vonóereje vagy sebessége csökkenne. Egy körmös kapcsoló aktiválja az első tengely hajtását mindössze fél másodperc alatt. Ez a tengelykapcsoló könnyebb és kevesebb mozgó alkatrészt alkalmaz, mint egy hagyományos, állandó összkerékhajtási rendszer. Amennyiben igazán nehéz terep előtt áll a vezető, manuálisan aktiválhatja az első és hátsó differenciálzárakat.
A meghajtott első tengely megakadályozza az elakadást nehéz terepen, ám ez a funkció a teljes út mindössze nagyon rövid szakaszán szükséges. A kipörgésgátló jóvoltából az első gumiabroncsok tapadása teljes mértékben a kormányzást szolgálhatja, egészen a kritikus helyzetekig. Így a vezető a jobb manőverező-képesség előnyét a lehető legjobban és leghosszabb ideig kihasználhatja.
A vezető ezzel elkerülheti az állandóan meghajtott első tengely miatti többlet üzemanyag-fogyasztást, valamint a hajtáslánc és a gumiabroncsok fokozott kopását is. A kipörgésgátló gondoskodik róla, hogy mindig az optimális hajtási mód legyen aktív, leveszi a vezető válláról ezt a döntést.