Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elnyerhette az EU támogatását az FCA és a PSA egyesülése
Bennfentes források szerint az Európai Unió engedélyezni fogja, hogy a Fiat Chrysler és a PSA egyesüljön, létrehozva a világ negyedik legnagyobb autógyártóját termelési volumen szerint.
Miután az unió kikérte a vásárlók és a rivális vállalatok véleményét, a kettő partnernek csak a nemrég benyújtott ajánlata megfogalmazásán kell módosítania, a tartalmán azonban nem. Az FCA és a PSA arra sem szorult rá, hogy a koronavírus-járvánnyal érveljenek az egyesülési tervük védelmében.
A PSA szeptemberben ajánlotta fel az Európai Bizottságnak, hogy az észak-franciaországi Sevelnord üzemében több furgont fog gyártani a Toyotának. A gyárban Peugeot Expert, Citroën Jumpy, valamint Toyota ProAce furgonok készülnek. A PSA és az FCA továbbá engedélyezné egyes szervizeiknek, hogy rivális márkák járműveit is javítsák.
Ezekre az engedményekre azért volt szükség, mert az unió korábban úgy találta, hogy a kettő vállalat egyesülésével létrejövő Stellantis versenyt korlátozó részesedéssel rendelkezhet a kishaszongépjárművek piacán tizennégy uniós tagállamban és Nagy-Britanniában.
Több milliárdot spórolnának meg
Az Európai bizottság jóváhagyásával elhárulna az utolsó akadály a 2021 első negyedévére tervezett összeolvadás elől, ami lehetővé tenné a két járműgyártónak, hogy éves költségeiket lejjebb szorítsák 5 milliárd euróval. A vállalatok úgy számolnak, hogy a költségcsökkentés 40 százalékát a termékekkel kapcsolatos kiadásoknál, 40 százalékát a beszerzésnél, míg 20 százalékát már területeken, mint például marketingnél vagy logisztikánál fogják elérni - derül ki az Automotive News beszámolójából.