Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos teherautót tervez a Pininfarina
Az elektromos teherautók gyártásába belefogó Gaussin az olasz Pininfarinát bízta meg járműveinek dizájnjával. A francia cég akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautókat is piacra dobna.
A Gaussin saját, úgynevezett gördeszkaplatformjára épülnek majd az elektromos teherautók, amik a 18 tonnától egészen a 44 tonnás szegmensig fedhetik le a piacot, és a platform kialakításának hála akkumulátoros elektromos hajtást, vagy üzemanyagcellás hajtást is kaphatnak.
A francia gyártó a sportautóiról híres Pininfarinát bízta meg a teherautók dizájnjának kidolgozásával. Bár a Pininfarina alapvetően a Ferrarival való közös munkáiról, vagy éppen a saját szuperautóiról ismert, mégsem idegen számára a feladat, hiszen mentőautókat, buszokat, sőt, hajókat is tervezett már a 2015 óta indiai kézben lévő vállalat.
Mindenkinek nagyrészt új terep
Ahogyan említettük, a Pininfarina számára nem éppen hazai pálya a teherautók tervezése, de a Gaussin Csoport számára is új kihívás az elektromos teherautók gyártása – a vállalat eddig speciális, kikötői, reptéri járművek gyártásában jeleskedett, most viszont kilépne a közútra is.
Sok részlet egyelőre még nem ismert a készülő teherautókról, de a 44 tonnás kivitelről például azt állítja a gyártó, hogy 1200 kilométer megtételére is képes lesz egy töltéssel, az elektromos és a hidrogénes hajtás kombinálásával. Természetesen a nagy hatótávolságban kiemelten fontos a dizájn szerepe is.
Christophe Gaussin, a Gaussin vezérigazgatója úgy fogalmazta meg az elvárásokat, hogy a kabinnak az új mobilitással kapcsolatos igényeknek kell megfelelnie – írja az electrive.com.