Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos SUV-val támad a Maserati
Új részletek láttak napvilágot a Fiat Chryslerhez tartozó sportautó-gyártó, a Maserati jövőre érkező új, Grecale nevet viselő SUV-járól. A szabadidő-jármű elektromos változatokban is készülni fog, amivel a márka egyik első elektromos modellje lesz.
A Maserati jövőre kezdi modellkínálatának fokozatos elektrifikálását a Ghibli hibrid változatának forgalmazásával. Ugyanebben az évben fogják bemutatni a Grecale-t is, aminek gyártása 2021 vége felé fog elkezdődni. Az SUV hibrid és tisztán elektromos kivitelben is kapható lesz, ezekről a változatokról azonban még nem lehet többet tudni.
Az viszont már ismert, hogy nem a Grecale lesz az olasz gyártó első tisztán elektromos típusa, azok ugyanis a GranTurismo és a GranCabrio villanyhajtású variánsai lesznek, amiknek gyártása szintén 2021-ben fog indulni. A tisztán elektromos hajtású modellek hátulján a típusmegjelölés mellett a Folgore szó is olvasható lesz, ami olaszul villámot jelent.
Később a márka legújabb sportautójából, az MC20-ból is elérhető lesz valamilyen elektrifikált változat.
Mit tudni eddig az új crossoverről?
A Grecale a Maserati második SUV-ja lesz a nagyobb Levante után. A típus belső égésű motorral, hibrid és tisztán elektromos hajtással is rendelhető lesz. Elképzelhető, hogy bizonyos alkatrészeken osztozni fog az Alfa Romeo Stelvióval, ami még valószínűbbnek tűnik azt figyelembe véve, hogy a Stelvio ugyanabban a Cassinóban található üzemben készül, ahol a Grecale is fog.
Elnézve az iparági trendeket, a Maserati elektrifikációja nem meglepő, az viszont jó kérdés, hogy hogyan fognak reagálni az elektromos modellekre azok a vásárlók, akik a sportos kipufogóhangért szeretik a márka autóit – tette fel a jogos kérdést az Autoweek szerzője.