Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos dömpingre készül a Porsche
A Porsche a nagy sikerű, elektromos Taycan második generációjának bemutatására készül, amely a villamosított Panamera ikerpárja lesz. A vállalat új tervének részeként az említett modellek mellett akár további négy e-autó is megjelenhet az évtized végéig.
Mind az új Taycan, mind az elektromos Panamera a Volkswagen Csoport Scalable Systems Platform (SSP) padlólemez sportos változatán alapul. Az SSP Sport a más modellekhez tervezett SSP-architektúra gerincét veszi át, amelyet „Porsche-specifikusnak” nevezett modulokkal kombinálnak majd.
Az Autocar értesülései szerint a Porsche által tervezett új platform fejlesztései között szerepel az utastér alacsony padlója, egy karcsú akkumulátorcsomag és a lábaknak kialakított mélyedések hátul. Ezek kulcsfontosságúak ahhoz, hogy az elektromos Panamera hasonló dizájnt kaphasson, mint a mostani modell, továbbá biztosított legyen számára az alacsony súlypont.
A villamosított Panamera fejlesztése még gyerekcipőben jár, de a feltételezések szerint a Kínában értékesített, meglévő Panamera modellhez hasonló tengelytávval és teljes hosszal (3100 milliméter és 5199 milliméter) rendelkezik majd.
Célkeresztben a luxusautók piaca
A Porsche első SSP Sport platformra épülő autója a nemrég bejelentett, egyelőre csak K1 kódnéven emlegetett, ötméteres, hétüléses SUV lesz, amely „az évtized közepe táján” debütál majd. A tisztán elektromos jármű a hírek szerint a Porsche lipcsei gyárában készül majd.
Az előkelő elektromos SUV a tervek szerint választási lehetőséget biztosít az egy- vagy kétmotoros hajtáslánc között. Emellett egy továbbfejlesztett, 800 voltos akkumulátort is kap, amely energiatakarékosabb cellatechnológiával és a Porsche által jelenleg használtnál magasabb szilíciumtartalmú anóddal rendelkezik majd.
„Elsősorban a magasabb árrésű szegmenseket célozzuk, amellyel új értékesítési lehetőségeket szeretnénk megragadni” - mondta Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója arról a döntésről, hogy a Taycan sikerére építve a nagyobbik Panamera elektromos változatát is piacra dobják.
A Panerama-dizájn magja megmarad
Az elektromos Panamera a meglévő második generációs modell ráncfelvarrott változatával együtt 2030-ban kerül majd forgalomba. A vásárlók a szabályozás adta keretek függvényében azonban választhatnak majd hagyományos belső égésű, plug-in hibrid vagy elektromos hajtás között.
Az új, károsanyag-kibocsátástól mentes Panamera a belső égésű és a plug-in hidrid változatokhoz hasonló formavilágot kap majd. „Lesz néhány egyedi dizájnelem az első és a hátsó részen, de az alapvető Panamera-dizájn mindegyiknél ugyanaz lesz” – mondta egy, a német autógyártóhoz közelálló forrás.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!