Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eladná oroszországi gyárát a VW
Orosz médiaértesülések szerint a Volkswagen arra készül, hogy eladja a Moszkvától délnyugatra fekvő Kalugában lévő autógyárát. Ezenkívül már a potenciális vevő, egy kazahsztáni autógyártó kiléte is ismert.
A német autógyártó óriás terveiről először az orosz Vedemosti számolt be egy, az ügyhöz közel álló forrásra hivatkozva. A lap értesülései szerint a VW az év végéig fog végleges döntést hozni a kalugai üzem jövőjéről.
A hír kapcsán a Reuters felvette a kapcsolatot a Volkswagennel, aminek szóvivője válaszként annyit közölt: „Folyamatosan figyelemmel kísérjük az új fejleményeket, és a jövőre vonatkozóan több forgatókönyvet is vizsgálunk. Ugyanakkor még nem hoztunk döntést.”
Régóta nem készült új VW
A VW kettő oroszországi telephelyen készített járműveket: az egyik a kalugai, míg a másik Nyizsnyij Novgorodban található. Mindkettő létesítményben állnak a gyártósorok március óta, mikor is a VW az ukrajnai háborút kísérő nyugati szankciókra hivatkozva határozatlan időre felfüggesztette a termelést.
A Vedemostinak nyilatkozó bennfentes szerint a kalugai egységet a kazah Asia Auto veheti át. a vállalat ideális választásnak tűnik, mivel rendelkezik mind a VW, mind a Škoda modellek gyártásához szükséges engedélyekkel.
A kalugai gyárban, ahol a tavaszi leállásig a VW Polo, VW Tiguan, Škoda Rapid, Audi Q7 és Q8 modelleket szerelték össze, mintegy 4200 munkavállalóval rendelkezik a VW.
Ellentétben a kalugaival, a Nyizsnyij Novgorod-i üzem nincs a VW tulajdonában. Azt a GAZ Csoport üzemelteti, ami a német fél megbízása alapján a Škoda Kodiaq, Karoq és Octavia modelleket gyártotta ott márciusig. Az itteni gyártás végleges leállításáról még július elején döntött a VW, lépését a szankciók okozta alkatrészhiánnyal indokolva.
Rossz helyzetben az autóipar
Az orosz autógyártás közel teljesen leállt miután Moszkva február 24-én támadást indított Ukrajna ellen. A bevezetett szankciók miatt állandó hiány alakult ki a nyugati országokból és Ukrajnából behozott alkatrészekből, és a külföldi OEM-ek egymás után állították le üzemeiket.
A krízis az orosz újautó-eladásokon is nyomot ejtett. Júniusban például 82 százalékkal kevesebb autó került az utakra, mint egy évvel korábban.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!