Gyártók Eladná oroszországi gyárát a VW

Eladná oroszországi gyárát a VW

autopro.hu/V.M. | 2022.07.29 04:20

Eladná oroszországi gyárát a VW

Fotó: Volkswagen Newsroom

Orosz médiaértesülések szerint a Volkswagen arra készül, hogy eladja a Moszkvától délnyugatra fekvő Kalugában lévő autógyárát. Ezenkívül már a potenciális vevő, egy kazahsztáni autógyártó kiléte is ismert.

Hirdetés

A német autógyártó óriás terveiről először az orosz Vedemosti számolt be egy, az ügyhöz közel álló forrásra hivatkozva. A lap értesülései szerint a VW az év végéig fog végleges döntést hozni a kalugai üzem jövőjéről.

A hír kapcsán a Reuters felvette a kapcsolatot a Volkswagennel, aminek szóvivője válaszként annyit közölt: „Folyamatosan figyelemmel kísérjük az új fejleményeket, és a jövőre vonatkozóan több forgatókönyvet is vizsgálunk. Ugyanakkor még nem hoztunk döntést.”

Régóta nem készült új VW

A VW kettő oroszországi telephelyen készített járműveket: az egyik a kalugai, míg a másik Nyizsnyij Novgorodban található. Mindkettő létesítményben állnak a gyártósorok március óta, mikor is a VW az ukrajnai háborút kísérő nyugati szankciókra hivatkozva határozatlan időre felfüggesztette a termelést.

A Vedemostinak nyilatkozó bennfentes szerint a kalugai egységet a kazah Asia Auto veheti át. a vállalat ideális választásnak tűnik, mivel rendelkezik mind a VW, mind a Škoda modellek gyártásához szükséges engedélyekkel.

A kalugai gyárban, ahol a tavaszi leállásig a VW Polo, VW Tiguan, Škoda Rapid, Audi Q7 és Q8 modelleket szerelték össze, mintegy 4200 munkavállalóval rendelkezik a VW.

Ellentétben a kalugaival, a Nyizsnyij Novgorod-i üzem nincs a VW tulajdonában. Azt a GAZ Csoport üzemelteti, ami a német fél megbízása alapján a Škoda Kodiaq, Karoq és Octavia modelleket gyártotta ott márciusig. Az itteni gyártás végleges leállításáról még július elején döntött a VW, lépését a szankciók okozta alkatrészhiánnyal indokolva.

Rossz helyzetben az autóipar

Az orosz autógyártás közel teljesen leállt miután Moszkva február 24-én támadást indított Ukrajna ellen. A bevezetett szankciók miatt állandó hiány alakult ki a nyugati országokból és Ukrajnából behozott alkatrészekből, és a külföldi OEM-ek egymás után állították le üzemeiket.

A krízis az orosz újautó-eladásokon is nyomot ejtett. Júniusban például 82 százalékkal kevesebb autó került az utakra, mint egy évvel korábban.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink