Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre népszerűbbek az alternatív hajtású járművek az USA-ban
A Ward´s Automotive adatai szerint 2013-ban 84 százalékkal 96 ezerre nőttek az elektromos- és hálózatból tölthető hibridek eladásai az Egyesült Államokban az előző évhez képest.
Jelenleg 16 különböző plug-in hibrid érhető el az Egyesült Államokban, ám idén újabb modellek várhatók, amelyek tovább növelhetik a szegmens piaci részesedését. 2013-ban 49 ezer plug-in hibridet – elektromosan tölthető akkumulátorral és benzin- vagy dízelmotorral szerelt járművet – vásároltak az Egyesült Államokban. Ez 27 százalékkal több, mint amit az egy évvel korábbi adatok mutatnak.
A teljesen elektromos szegmens – olyan járművek, amelyek kizárólag elektromosan tölthető akkumulátorral hajtanak – eladásai 2013-ban 241 százalékkal 47 600 darabra nőttek. Az eladások motorja főként a Tesla Model S volt, amelyből 18 800 fogyott a tavalyi év során, illetve a Nissan Leaf, amelyből 22 610 darabot adtak el, 130 százalékkal többet, mint a 2012-es évben.
Az elektromos autók egyre népszerűbbek részben az egyre javuló infrastruktúrának köszönhetően - fotó: thinkprogress.com |
Ebbe ráadásul nem tartozik bele a hagyományos hibridek piacán tapasztalt 15,3 százalékos ugrás, melynek köszönhetően 489 413 ilyen jármű fogyott tavaly az Egyesült Államok autópiacán. Ezek 60 százalékát a Toyota a Priushoz hasonló hibrid modelljei tették ki. A hagyományos hibrideket általában egy nagy hatásfokú motor hajtja, amely segít az akkumulátor újratöltésében, illetve a fékezési energiából is nyer vissza energiát. Az amerikai dízeleladások a tavalyi évben 10 százalékkal 450 ezer járműre nőttek.
Eleinte számos modell esetében alacsonyabb eladásokat regisztráltak, mint amire korábban számítottak, így a gyártóknak engedni kellett az árakból. Az eredményeket látva a kedvezmények hatásosnak tűnnek, így több ember számára tették lehetővé, hogy elektromos-, illetve hibrid hajtású járművet vásároljon. A Nissan 18 százalékkal 28 ezer dollárra (kb. 6 millió forint) csökkentette a Leaf alapárát, amely lényeges szerepet játszott a 130 százalékos növekedésben. A Toyota reméli, hogy a kétezer dolláros (kb. félmillió forint) árengedmény a Prius plug-in hibrid esetében segít, hogy az eredmények ismét hozzák az elvárt szintet.
A benzines erőforrással szerelt autók egyre növekvő hatásfoka miatt – amely jórészt a fogyasztáscsökkentő intézkedéseknek köszönhető – a plug-in hibridek piacán még nagyobb a verseny. Az amerikaiak egyre több ilyen járművet vásárolnak, még úgy is, hogy 2014-ben a benzinár további csökkenésére számíthatunk.
Régebben sokan úgy gondolták, hogy a hatótáv körüli aggodalom – miszerint sokan attól félnek, hogy mi történik, ha az autójuk a töltőállomásoktól távol merül le – miatt az elektromos-autó eladások sokáig alacsonyan maradnak majd. Ám ahogy nő a töltőállomások száma, a járművek hatótávolsága és az akkumulátorok élettartama, illetve ahogy csökken a töltési idő, úgy változik meg az amerikaiak hozzáállása az elektromos, valamint hibrid hajtású járművekhez.