Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre jobban fáj a Renault-nak az ukrajnai háború
Az oroszországi jelenlét leépítése „nagyon komplex” szituációba helyezi a Renault, negatívan befolyásolva annak eladásait, nyereségét és átstrukturálását – figyelmeztetett a vállalat vezérigazgatója, Luca de Meo.
A Renault nemrég, mindössze néhány nap termelés után ismét leállította moszkvai gyárát, ahol korábban az ukrajnai háború kitörése miatt függesztette fel a termelést. Egyúttal bejelentette, hogy az ukrajnai háborúra tekintettel megvizsgálja lehetőségeit az orosz AvtoVaz járműgyártóban lévő részesedésével kapcsolatban.
Továbbá a Renault csökkentette az üzemi eredményre, valamint a cash-flow-ra vonatkozó idei előrejelzését, illetve jelezte, hogy egy 2,2 milliárd eurós értékleírást is megfontol, hogy tükrözze az oroszországi működés felfüggesztésének potenciális költségeit. Az ukrajnai háború különösen rosszkor jött a francia autógyártónak, ami az elektrifikációt és költségcsökkentést szolgáló átalakulása korai szakaszában van. A reformok elő gyümölcsei 2021-ben értek be, mikor is két veszteséges év után ismét nyereséget tudott felmutatni a vállalat.
A Renault a nyugati autógyártók közül a legnagyobb kitettséggel rendelkezik Oroszország irányába. Az ebben rejlő kockázatot a befektetők is felismerték, és egy hónap alatt a gyártó piaci kapitalizációja 40 százalékkal esett.
Saját döntés
A francia elnök, Emmanuel Macron úgy nyilatkozott, hogy a vállalatoknak jogában áll eldönteni, hogy az orosz piacon maradnak-e, amennyiben szektorukat nem sújtották szankciókkal. Ugyanakkor a március 24-i G7 konferencia után újságíróknak nyilatkozva rávilágított, hogy az Oroszországban maradó cégek a hírnevüket kockáztatják.
A Renault egyelőre nem osztott meg részleteket az oroszországi működése leépítéséről, az orosz ipar- és kereskedelemügyi minisztérium viszont közölte, hogy legkésőbb a március 28-i hét végig döntést hoznak a moszkvai gyár jövőjéről – felvetve az államosítás lehetőségét.
Szertefoszlott álmok
Egy évtizede a gyártók egy ígéretes piacként tekintettek az oroszra, ami magában hordozta a lehetőséget, hogy a világ tíz legnagyobb autópiacai közé lépjen elő. A 2014-ben, a Krím elcsatolása, majd a mostani háború miatt kivetett szankciók azonban derékba törték az orosz piac fejlődését.
Ennek ellenére a Renault komolyan számolt az általa irányított, Lada autókat készítő AvtoVazzal. Az átstrukturálási terve részeként a Dacia és Lada márkákat egy üzleti egységbe vonta volna össze, és az orosz brand modelljeit a Dacia platformjaira építették volna. Ezenkívül a Lada fontos szerepet kapott volna az elérhető árú, kompakt családi autók modellpalettájának bővítésében.
Mindazonáltal, egy Reuters-nek nyilatkozó, Renault-hoz közeli forrás szerint a Dacia a Lada nélkül is nyereséges maradhat. A Credit Suisse elemzői pedig úgy látják, hogy az orosz piacról kivonulással még akkor is jobban jár a Renault, ha annak hatásait ő is megérzi.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!