Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
E-autókkal tér vissza Európába a GM
A világ harmadik legnagyobb autógyártója (ami az eladott járműveket illeti) 2017-ben vonult ki az európai piacról, most azonban már hivatalosan is bejelentette a visszatérését. A legnagyobb amerikai OEM elektromos autókat fog kínálni az EU-ban.
A General Motors azzal a bejelentéssel erősítette meg, hogy visszatér Európába, hogy kinevezte Jaclyn McQuaid-et a GM Europe elnök-vezérigazgatójává. McQuaid már november 1-jétől megkezdte a munkát Zürichben, ahol az amerikai gyártó európai székhelye is található. Shilpan Amin, a GM International elnöke szerint McQuaid lesz a felelős azért, hogy a GM európai tevékenysége „egy fürge, nem hagyományos mobilitási startup vállalkozássá váljon, amelynek középpontjában egy teljesen elektromos járműportfólió áll”.
2021 novemberében a Cadillac akkori észak-amerikai értékesítésekért felelős alelnöke, Mahmoud Samara azt a feladatot kapta, hogy készüljön fel az európai működés újraindítására. A GM akkor hangsúlyozta azon meggyőződését, hogy a világ második legnagyobb és leggyorsabban növekvő elektromos járműpiacaként Európa komoly lehetőséget jelent az amerikai autógyártó számára.
A General Motors egyelőre keveset árult el az új terveiről, azt azonban már tudni, hogy a mobilitás nem hagyományos megközelítését tartalmazzák ezek a tervek, illetve az is kiderült, hogy elektromos autókkal tér vissza a kontinensre a gyártó.
A GM számára is fontos az elektromos átállás
Mint ismert, Európában (és egyébként Kínában is) gyorsabban zajlik az elektromos átállás, mint Észak-Amerikában, ugyanakkor az elektromos autókra való áttérés ott is cél. Így Európa egy komoly lehetőséget jelent a gyors elektrifikációt hirdető GM számára, erről a frissen kinevezett európai vezető is beszélt.
„Az európai vásárlók gyorsabban térnek át elektromos járművekre, mint bárhol a világon, és a GM 35 milliárd dollárt fektet be 2025-ig az elektromos és autonóm járművek technológiájába, hogy iparágunk átalakulásának egyik fő mozgatórugója legyen” – mondta McQuaid. „Rugalmas Ultium akkumulátorplatformunk, valamint elektromos autókból álló portfóliónk szélessége és mélysége lehetővé teszi a GM számára, hogy számos terméket és szolgáltatást kínáljon európai vásárlóinak” – fogalmazott.
Bár a legutóbbi megerősítés egyértelműen a General Motors Ultium platformjára épülő elektromos autókra vonatkozik, a GM még nem fedte fel hivatalosan, hogy mely elektromos modelleket kíván Európában piacra dobni. Az a tény, hogy a GM sajtónyilatkozatát a Cadillac Europe tette közzé, arra enged következtetni, hogy a GM valóban a teljesen elektromos Cadillac Lyriq-et hozza el elsőként Európába.
Gazdag európai múlt
A General Motors 77 éven keresztül a világ legnagyobb autógyártójának számított, az utóbbi évtizedben azonban a Toyota és a Volkswagen Csoport is megelőzi, sőt, a harmadik helyhez a kínai leányvállalataira is szüksége van a cégnek, mert egyébként a Stellantis és a Hyundai Motor Csoport is előzné. Az Egyesült Államokban máig piacvezető a konszern a Ford előtt.
A GM komoly európai múlttal rendelkezik, hiszen korábban az égisze alá tartozott az azóta megszűnt svéd Saab és a német Opel. Összesen kilenc gyárat – köztük a szentgotthárdi üzemet – tartott fent a cég a kontinensen, ahol 1986 és 2017 között. A két európai almárkája mellett 2005 és 2015 között Chevrolet márkájú autókat is forgalmazott Európában a cég. 2005-ben az európiai piacon 9,4 százalékos részesedéssel rendelkezett a General Motors.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!