Gyártók Csúszik az első elektromos Bugatti

Csúszik az első elektromos Bugatti

autopro.hu/E.M. | 2022.10.08 04:20

Csúszik az első elektromos Bugatti

Fotó: Pixabay

Értesülések szerint ebben az évtizedben már nem jelenik meg teljesen elektromos Bugatti, annak ellenére, hogy Mate Rimac korábban hibrid és villamos hiperautók 2030 előtti piacra dobásáról számolt be.

Hirdetés

„Jelenleg a hibrid modell következő lépését vizsgáljuk, minden más egy kicsit hátrébb van a sorban” - mondta Achim Anscheidt, a Bugatti tervezési igazgatója, aki szerint ez a hibrid szuperautó 2027-ben érkezik. „Szinte felelőtlenség lenne a nagyra becsült ügyfélkörünkkel szemben [a következő autón túlra tekinteni].”

Bár a Bugatti tulajdonosa, Mate Rimac tavaly az Autocarnak nyilatkozva kijelentette, hogy „ebben az évtizedben már teljesen elektromos Bugattik is lesznek”, azonban ez a jóslat most már valószínűtlennek tűnik.

Amikor a Bugatti első e-autójának érkezéséről kérdezték Frank Heyl helyettes tervezési igazgatót, akkor kitérve a konkrét válasz elől annyit nyilatkozott, hogy a csapat „ebben az évtizedben a hibridre” összpontosít. Ezzel azonban nem erősítette meg egyértelműen az Autocar azon értesüléseit, hogy az elektromos debütálás 2030 utánra tolódik.

Izgalmas és megdöbbentő

Frank Heyl azonban megjegyezte, hogy amikor végre megérkezik egy elektromos Bugatti, az „emberek teljesen megdöbbennek majd”. Azonban az, hogy ez az elektromos autó (vagy autók) milyen formában jelenhet meg, az még szintén vita tárgya.

Rimac korábban az Autocarnak elmondta, hogy túl akar lépni az az EB110 bemutatása óta létező egy-magmodell stratégián és olyan termékeket akar gyártani, „amelyek nem csupán hiperautók.” Hozzátette azt is, hogy ezek a teljes portófióban elérhető hibrid és teljesen elektromos hajtásláncokkal felszerelt modellek „nagyon izgalmasak” és „eltérőek” lesznek.

Exkluzivitás a fő szempont

Egyelőre nincs kilátásban SUV modell a márka számára, ugyanis ahogyan az Autocar felfedte a Bugatti félretette egy elektromos Lamborghini Urus vetélytársának a tervét. A döntés mögött pedig az „exkluzívabb” autókra való koncentrálás áll.

Achim Anscheidt formatervezési igazgató szerint a Bugatti attól tartott, hogy egy ilyen modell piacra dobása eladhatja a márkát, és kevésbé exkluzív gyártóvá teheti, mint amilyen jelenleg.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink