Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
BMW-vezér: korai betiltani a belső égésű motorokat
A BMW főnöke, Oliver Zipse szerint a világpiac még nem érett meg a belső égésű motorok végleges kivezetésére. Úgy véli, nem lenne bölcs dolog idő előtt felhagyni a technológiával, ezért óva intett attól, hogy túl hamar tiltsák be a belső égésű motorral szerelt autók forgalmazását.
Miközben Európa több országában és nagyvárosában, valamint az Egyesült Államok egyes államaiban is a belső égésű motorral szerelt autók forgalomba hozásának megtiltását rendelték el a 2030-as, 2040-es évektől kezdve, addig Németországban egyelőre nem támogatja a többség a teljes elektromos átállást – még úgy sem, hogy a jelenlegi német kormánynak tagja a Grünen, azaz a Zöldek.
Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója a bajor CSU zárt konferenciáján figyelmeztetett a belső égésű motorok túl korai és meggondolatlan betiltására. „Az elektromobilitás ma a leggyorsabban növekvő piaci szegmens, de a legnagyobb piac abszolút értékben messze a belső égésű motorok jelentik Németországban, Európában és világszerte is” – fogalmazott Zipse.
Hiba lenne feladni ezt a piacot
Zipse szerint addig, amíg globális szinten a legtöbb piacon még maradnak a belső égésű motorok, nincs értelme betiltani ezt a technológiát Németországban és Európában. Sőt, ha túl korán történik a tiltás, az európai gyártók elvesztik a hegemóniájukat, és mások törnek be a helyükre – ez pedig nem segíti a környezetvédelmet a BMW vezetője szerint.
Alexander Dobrindt, a CSU vezetője óva intett attól, hogy egyoldalúan csak az elektromobilitásra összpontosítsanak az autógyártók és a törvényhozók.
A belső égésű motor évtizedek óta segítette a jólétet Németországban, munkahelyeket és hozzáadott értéket teremtett. Ezért nem szabad ideológiai okokból egyoldalúan lemondani róla – vélekedett, és hozzátette, hogy támogatja a szintetikus üzemanyagok fejlesztését – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!