Gyártók BMW i8 felel a Formula-E futamok biztonságáért

BMW i8 felel a Formula-E futamok biztonságáért

autopro.hu | 2015.08.26 11:20

BMW i8 felel a Formula-E futamok biztonságáért

A kizárólag elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító versenysorozat debütáló szezonja után a 2015/2016-os évadban is a bajor gyártó adja a biztonsági járműveket.

Hirdetés

Amíg a BMW i8 plug-in hibrid sportautó idén is biztonsági autóként teljesít szolgálatot a sorozat tizenegy futamán, addig a teljesen elektromos BMW i3 ismét orvosi autóként dolgozik majd. Idén a járműflotta két-két darab, speciálisan felkészített BMW i modellje mellé egy pár BMW C evolution elektromos robogó és egy BMW X5 xDrive40e plug-in hibrid négykerekű is csatlakozik. Utóbbi modell Formula-E debütálásával újabb taggal bővül a BMW i autók alkotta eDrive járműcsalád.


– A BMW i és a Formula-E tökéletesen kiegészítik egymást. A világ motorsport-nagyhatalma, az FIA új, izgalmas irányt nyitott meg Formula-E versenysorozat létrehozásával, amelynek a kezdetektől részesei vagyunk. Tisztán elektromos meghajtású formaautóival, a legnagyobb metropoliszok belvárosában megrendezett futamaival és a rajongók közösségi médián keresztüli elérésével a sorozat szédületes rajtot vett már az első évben. Nagyszabású elköteleződésünk a sorozat mellett újabb lehetőséget biztosít arra, hogy a BMW demonstrálja az elektromos mobilitás terén elfoglalt vezető szerepét. Mi több, az újfajta versenysorozatnak köszönhetően a világ nagyvárosaiban rajongók milliói élhetik át testközelből a vezetés lebilincselő élményét, amelyről a BMW modelljei világszerte ismertek. Miután 2014-ben és 2015-ben lefektettük a sikeres partnerség alapjait, a 2015/2016-os szezonban már kizárólagos biztonsági járműflotta-szállítóként dolgozunk együtt – fogalmazott Jörg Reimann, a BMW szerepvállalását koordináló BMW Brand Experience alelnöke.

A Formula-E második felvonását immáron „nyílt” versenyként rendezik meg a szervezők: amíg a tavalyi, debütáló szezonban mindegyik versenyautó műszakilag azonos volt, addig idén a tíz csapatból nyolc már saját fejlesztésű járműtechnológiával áll rajthoz. A műszaki eltérések elsősorban a hajtásláncra – azon belül is az elektromos motorra, a feszültség-átalakító inverterre, a váltóra és a hűtőrendszerre – koncentrálódnak, amitől a versenyautók más-más végsebességre lesznek képesek, eltérő lesz a hangjuk, a hatékonyságuk is megváltozik.

A 2014/2015-ös FIA Formula-E versenysorozat három kontinens tíz országába látogatott el, összesen tizenegy futammal, amelyeken tíz csapat két-két pilótája versenyzett, műszakilag teljesen azonos formaautókkal. Az idény legutolsó, londoni versenyén Nelson Piquet Jr. emelhette magasba az abszolút győzelmet jelentő serleget, amellyel ő lett a versenysorozat történetének első bajnoka. A második szezon 2015. október 17-én rajtol Pekingben, az idei tizenegy futam ezúttal is tíz különböző országba viszi el az elektromos formaautók összecsapásának izgalmát.

Kiemelt Partnereink