Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bizonytalan a Wankel-motor visszatérése
A Mazda több mint egy évvel ezelőtt jelezte, hogy a Wankel-motor az MX-30 akkumulátoros elektromos autóban térhet vissza, mint hatótávnövelő. A gyártó azonban most közölte, hogy nem tudják, mikor ültetik gyakorlatba a koncepciót, egyes médiaértesülések alapján pedig el is maradhat a japán márka által korábban több típusban is használt erőforrás visszatérése.
Masahiro Sakata, a Mazda szóvivője nemrég az Automotive News-nak nyilatkozva azt mondta: „Továbbra is vizsgáljuk a Wankel-motor hatótávnövelőként használatát, de a bevezetése időpontjáról nem született döntés.”
A nyilatkozat alapján még van esély a sokak számára a 2002-ig gyártott RX-7-ből ismerős erőforrás ismételt megjelenésére a Mazda járműveiben, kettő japán újság, a Nikkei, és a Nikkan Jidosha Shimbun azonban azt írták, hogy megpecsételődött a koncepció sorsa. A kettő lap Autoblog által idézett cikkeiben ugyanazon forrás arról számolt be, hogy a Wankel-motor alkalmazása nagyobb akkumulátort követelne meg, ami még drágábbá tenné az MX-30-at, részben ezért pedig elvetették az ötletet.
A Mazda elképzelése szerint, az eredeti tervek alapján az MX-30-ban 2022-ben megjelenő Wankel-motor az akkumulátort töltené, közvetlenül tehát nem hajtaná a kerekeket. Korábban a BMW is hasonló megoldást kínált az i3 korai példányaihoz.
A hajtást plug-in hibriddé alakító Wankel-motort a Mazda egyetlen tisztán elektromos típusának számító MX-30 alacsony, országúton mindössze 200 kilométeres hatótávolsága tenné indokolttá.
A Mazda nemrég mutatta be elektrifikációs terveit, melyek szerint 2030-ra minden modellje elektrifikált lesz valamilyen szinten, ugyanakkorra negyedük pedig tisztán elektromos hajtású lesz.