Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Beszántja Jeep-gyártó vegyesvállalatát a Stellantis
A Stellantis és a Guangzhou Automobile Group (GAC) felszámolják a több éve veszteséges Jeep-gyártó kínai vegyesvállalatukat. Mindössze fél évvel ezelőtt az európai konszern még az elkötelezettsége megerősítését tervezte a részesedése növelésén keresztül.
A mostani döntés viszonylag hamar jött hátraarcot jelent januárhoz képest, mikor a Stellantis jelezte, hogy 50-ről 75-re készül emelni részesedését.
A Stellantis egyik szóvivője most azt közölte, hogy a vállalat és partnere a megfelelő döntésnek a közös cég megszüntetését találták. Hozzátette, hogy továbbra is fenntarthatják jelenlétüket Kínában a kereskedőhálózatukon keresztül.
Megváltozott stratégia
Ahogy azt a korábbi részesedésnövelési tervek mutatják, a Stellantis egykor hosszú távon számolt a vegyesvállalattal, és szerepet szánt annak a kínai jelenléte kiterjesztésében. A Stellantis piaci részesedése a világ legnagyobb autópiacán jelenleg az egy százalékot sem éri el, miután elődjei, a francia PSA és az olasz-amerikai FCA közül egyik sem tudta ott sikeresen megvetni a lábát.
A vegyesvállalat felszámolásának hátterében a Stellantis márciusban bemutatott 2030-as stratégiája van. Aszerint a Stellantis egy eszközszegény üzleti modellt alakítana ki Kínában annak érdekében, hogy csökkentse a geopolitikai feszültségek jelentette kockázatot. Ennek keretében az eladások növelését inkább importált, mint helyben gyártott járművekre támaszkodva kívánja megvalósítani.
2030-ra a cél, hogy a kínai eladásokból a teljes bevételek 7 százaléka, 20 milliárd euró származzon. Ezzel szemben 2021-ben a kínai, az indiai és a teljes ázsiai és csendes-óceáni régió piacai csupán 3,9 milliárd euró bevételt generáltak.
Egyik gyár a másik után
A Stellantis kínai vegyesvállalatai az elmúlt hónapokban több üzemüket is bezárták. A GAC és a Stellantis vállalata, melynek eladásai megfeleződtek tavaly, márciusban zárta be egyik gyárát, míg a Dongfenggel közös vállalat nemrég kettő egységét állította le véglegesen a kihasználatlan kapacitások miatt.
A Stellantis-szal ellentétben más nyugati autógyártók, mint a Volkswagen vagy a BMW az utóbbi időben növelték tulajdonrészüket a kínai cégeikben, miután a kínai kormány engedélyezte, hogy a külföldi OEM-ek akár többségi tulajdonosai legyenek a helyi vegyesvállalataiknak – írta meg a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!