Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Olcsó kínai autókat fog Európában gyártani a Stellantis
2024.05.15 10:26A kirúgások után Elon Musk mégis visszavesz ötszáz munkatársat
2024.05.15 09:23Budapestről segíti a járműkommunikáció terjedését a Commsignia
2024.05.15 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bepillantást engedett a VW a jövőbe
A Volkswagen az új ID-vel betekintést engedett elektromos autóinak jövőjébe. Az ID. Code egy teljesen elektromos nagy SUV-t mutat be a VW-től, de szériagyártásban csak a kínai piacra korlátozódik majd.
A „fiatalabb vásárlóknak" szánt ID. Code a VW szerint új dizájn- és technológiai korszakot indít el. A szériamodell a VW ID. Code a Volkswagen újonnan bejelentett ID.UX almárkájának zászlóshajója lesz Kínában, amely az életstílus-orientált modellekre összpontosít. Az ID.UX a Volkswagen szerint a fiatalabb közönséget célozza meg.
A Volkswagen azt is elárulta, hogy az ID. Code „esztétikája teljesen új"; hozzátéve, hogy „erőteljes, tiszta felületeivel a koncepcióautó egy Gran Turismóra emlékeztet". Az ID. Code minden bizonnyal karcsúbb profilú, mint a Volkswagen jelenlegi SUV-kupészerű, hátracsapott tetővonalú modelljei. A hátsó lámpasort teljes szélességben egy megvilágított VW-jelvény töri meg, elöl pedig egy sor nagy, vékony fényszóró, amelyek egy újabb megvilágított VW-jelvénybe torkollnak.
Belül csak négy férőhely van, ami talán az ID .Code fiatalosabb megközelítését hangsúlyozza a tágasabb, ötüléses családi SUV-kkal szemben. A központi érintőképernyő a középkonzolból nyúlik ki, nem pedig a műszerfalon ül – amely maga is tartalmaz egy, az utastér teljes szélességében elnyúló, körbefutó kijelzőt. Az első utasülés 180 fokban elfordítható, hogy a hátsó utasok felé nézzen.
Négyes szintű autonóm vezetés
Az ID. Code a Volkswagen szerint készen áll a negyedik szintű autonóm vezetésre, amely nulla emberi beavatkozást tesz lehetővé – bár a vezető továbbra is bármikor átveheti az irányítást. Az autó külseje világít, amikor autonóm üzemmódban van, hogy figyelmeztesse a többi közlekedőt.
A Volkswagen nem árulta el, hogy mely architektúrájú azonosító Code-t fogja használni, bár többféle méretű akkumulátorral lehet majd szerelni, és választható lesz egymotoros hátsókerék-hajtású és kétmotoros összkerékhajtású hajtáslánc is – írja az Auto Express.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!