Gyártók Bepillantást engedett a VW a jövőbe

Bepillantást engedett a VW a jövőbe

autopro.hu/R.K.E. | 2024.04.29 10:21

Bepillantást engedett a VW a jövőbe

Fotó: Volkswagen

A Volkswagen az új ID-vel betekintést engedett elektromos autóinak jövőjébe. Az ID. Code egy teljesen elektromos nagy SUV-t mutat be a VW-től, de szériagyártásban csak a kínai piacra korlátozódik majd.

Hirdetés

A „fiatalabb vásárlóknak" szánt ID. Code a VW szerint új dizájn- és technológiai korszakot indít el. A szériamodell a VW ID. Code a Volkswagen újonnan bejelentett ID.UX almárkájának zászlóshajója lesz Kínában, amely az életstílus-orientált modellekre összpontosít. Az ID.UX a Volkswagen szerint a fiatalabb közönséget célozza meg.

A Volkswagen azt is elárulta, hogy az ID. Code „esztétikája teljesen új"; hozzátéve, hogy „erőteljes, tiszta felületeivel a koncepcióautó egy Gran Turismóra emlékeztet". Az ID. Code minden bizonnyal karcsúbb profilú, mint a Volkswagen jelenlegi SUV-kupészerű, hátracsapott tetővonalú modelljei. A hátsó lámpasort teljes szélességben egy megvilágított VW-jelvény töri meg, elöl pedig egy sor nagy, vékony fényszóró, amelyek egy újabb megvilágított VW-jelvénybe torkollnak.

Belül csak négy férőhely van, ami talán az ID .Code fiatalosabb megközelítését hangsúlyozza a tágasabb, ötüléses családi SUV-kkal szemben. A központi érintőképernyő a középkonzolból nyúlik ki, nem pedig a műszerfalon ül – amely maga is tartalmaz egy, az utastér teljes szélességében elnyúló, körbefutó kijelzőt. Az első utasülés 180 fokban elfordítható, hogy a hátsó utasok felé nézzen.

Négyes szintű autonóm vezetés

Az ID. Code a Volkswagen szerint készen áll a negyedik szintű autonóm vezetésre, amely nulla emberi beavatkozást tesz lehetővé – bár a vezető továbbra is bármikor átveheti az irányítást. Az autó külseje világít, amikor autonóm üzemmódban van, hogy figyelmeztesse a többi közlekedőt.

A Volkswagen nem árulta el, hogy mely architektúrájú azonosító Code-t fogja használni, bár többféle méretű akkumulátorral lehet majd szerelni, és választható lesz egymotoros hátsókerék-hajtású és kétmotoros összkerékhajtású hajtáslánc is – írja az Auto Express.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink