Gyártók Bemutatták a teljesen elektromos Porsche Taycant

Bemutatták a teljesen elektromos Porsche Taycant

autopro.hu/H.J. | 2019.09.10 05:00

Bemutatták a teljesen elektromos Porsche Taycant

Szeptember elején mutatták be a Porsche legelső teljesen elektromos sportmodelljét, a Porsche Taycant. A négyajtós luxus modell kialakításában a fenntarthatóság és a digitális átalakulás is fontos szerepet játszott.

Hirdetés

A széria első két modellje a Taycan Turbo S és a Taycan Turbo, amelyek a gyártónál jelenleg elérhető legerősebb összkerék meghajtású autók közé tartoznak. A későbbiekben alacsonyabb teljesítményű modelleket is piacra dobna. A sorozat következő képviselője a Taycan Cross Turismo lesz jövő év végén. 2022-ig a Porsche több mint hat milliárd eurót fektet be az elektromos mobilitásba.

Amikor a teljesítmény találkozik a hatékonysággal

A Turbo S modell akár 761 lóerős teljesítménnyel is bír – teljes energiafogyasztása 26,9 kWh száz kilométerenként, szén-dioxid kibocsátása 0 gramm. Nulláról százra 2,8 másodperc alatt gyorsul, hatótávolsága 412 kilométer. A Taycan Turbo 680 lóerős, energiafogyasztása 26,0 kWh száz kilométerenként, szén-dioxid kibocsátása pedig szintén 0 gramm. 3,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 450 kilométer megtételére képes. Mindkét autó 260 km/h-s maximális sebességű.

2022-ig a Porsche több mint hat milliárd eurót fektet be az elektromos mobilitásba
2022-ig a Porsche több mint hat milliárd eurót fektet be az elektromos mobilitásba

A Porsche Taycan a legelső olyan elektromos jármű, amelynek a rendszerfeszültsége eléri a 800 Voltot – a legtöbb elektromos modell legfeljebb 400 Volt feszültségű. Ez a Taycan sofőrök számára előnyös is lehet, hiszen alig több mint öt perc alatt egyenárammal újratölthető az akkumulátor nagy teljesítményű töltőhálózatról – ez körülbelül 100 kilométer megtételére elég. A töltési idő ötről nyolcvan százalékra 22,5 perc, a maximális töltési teljesítmény pedig 270 kW. A Performance Battery Plus teljes kapacitása 93,4 kWh. Otthon pedig 11 kW-s váltakozó árammal is tölthető az autó.

Letisztult külső

A külső megtervezésekor megőrizték a márka ikonikus vonalait, de számos új elem is felfedezhető a modellen. Elölről széles és lapos, határozottak a körvonalak, hátul pedig lefelé lejtő sportos tetővonal került kialakításra. Vannak olyan innovatív elemek is, mint például a Porsche üveghatású logó, amelyet a hátsó lámpatestbe építettek be. A légellenállását jelző Cd-érték 0,22 – az aerodinamikailag optimalizált alapforma jelentősen hozzájárul az alacsony energiafogyasztáshoz és ezáltal a nagy távolságok megtételéhez.

Egyedi belső kialakítás

A jármű belseje teljesen átalakult. A kormány mögött egy ívelt képernyő húzódik, amelyen a vezető láthatja a műszaki adatokat. A középső infotainment panel 10,9 collos, emellé választható egy utasok számára kialakított kijelző is, a képernyőket pedig egy üvegsáv köti össze. Az összes felhasználói felületet átalakították – a kapcsolók és gombok száma jelentősen lecsökkent, ehelyett érintőképernyőn keresztül és hangvezérlés funkcióval adhatnak utasításokat a rendszernek.

A Porsche Taycan a legelső olyan elektromos jármű, amelynek a rendszerfeszültsége eléri a 800 Voltot
A Porsche Taycan a legelső olyan elektromos jármű, amelynek a rendszerfeszültsége eléri a 800 Voltot

A Taycan az első olyan modell, amellyel a Porsche teljesen bőrmentes belső teret kínál. Az újrahasznosított anyagokból készült kialakítással a fenntarthatóságot szerette volna a gyártó hangsúlyozni. Emellett két csomagtér is található az autóban: az elülső rekesz kapacitása 81 liter, a hátsóé 366 liter.

Összkerék meghajtás egy kis extrával

Az összkerék meghajtást az első és a hátsó tengelyre is szerelt egy-egy villanymotor adja. Az elektromos motor és a sebességváltó is a lehető legnagyobb teljesítménysűrűséggel rendelkeznek. Az elektromos motorok különlegessége az állórész tekercsek kialakítása – az új technológia segítségével több rezet használnak fel a tekercsben, így növelve a teljesítményt és a nyomatékot, miközben az alkatrész térfogata megmarad. A hátsó tengelyre szerelt kétsebességes váltó a Porsche saját újítása, amely első fokozatban a gyorsítást, a másodikban pedig az egyenletes haladást biztosítja.

Központi alvázrendszer

A gyártó központi hálózati vezérlő rendszert telepített a Taycan alvázához. A 4D Chassis System elemzi és szinkronizálja az alvázrendszereket és valós idejű információt nyújt. Az alvázrendszerek tartalmazzák az adaptív légrugózást háromkamrás technológiával, beleértve a PASM elektronikus lengéscsillapító vezérlést, valamint a Porsche Dynamic Chassis Control Sport elektromechanikus hengeres stabilizáló rendszert, a Porsche Torque Vectoring Plus-szal együtt.

Az összkerék meghajtást az első és a hátsó tengelyre is szerelt egy-egy villanymotor adja
Az összkerék meghajtást az első és a hátsó tengelyre is szerelt egy-egy villanymotor adja

A modellben négy vezetési mód található: Range, Normal, Sport és Sport Plus, de emellett egyéni beállítások is elérhetők.

Ütős világpremier

A Porsche Taycan világpremierje egyszerre zajlott Észak-Amerikában, Európában és Kínában. A gyártó ezt azzal magyarázta, hogy az új elektromos sportautó legfontosabb értékesítési piacai ezen a három kontinensen vannak. A helyszíneket is a fenntarthatóság jegyében választották ki: Niagara-vízesés, egy német naprőmű park, valamint egy kínai szélerőműpark.

Kiemelt Partnereink