Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta a jövő teherautóját a Mercedes-Benz
Az elektromobilitás terjedésének egyik legnehezebb terepe a szállítmányozás, azon belül is elsősorban a nagyméretű, hosszú távú utakra tervezett teherautók szegmensében nehéz elektromos alternatívát állítani. A Mercedes-Benz szeptember 18-án leleplezte legújabb válaszát erre a kihívásra.
A szállítmányozáson belül vannak területek, ahol már komoly teret tudott nyerni az elektromobilitás: ilyen a ki- és berakodás, az utolsó kilométeres kiszállítás vagy a telephelyen belüli rakodás. Ugyanakkor a hosszú távú fuvarokra eddig nem sok megoldást láthattunk, főleg nem sorozatgyártásban – és különösen nem akkumulátoros elektromos formában.
A Mercedes-Benz Trucks szeptember 18-án, az idei IAA kiállítás „mínusz egyedik” napján leplezte le a vadonatúj eActros LongHault – az autopro.hu azon szerencsés médiumok között volt, akik elsőként láthatták a nyerges vontatót. A modell sorozatgyártását 2024-től tervezi a vállalat.
Az eActros LongHaul sok kihívásra ad választ, igaz, nem mindenre: impozáns az 500 kilométeres hatótávolsága, de ez még mindig nem egy dízeles kamion által megtehető táv. Az úgynevezett Megwatt-töltés persze segít ezen a problémán, ezzel ugyanis kevesebb, mint fél óra alatt húszról nyolcvan százalékra tölthető az LFP-akkumulátor (azaz lítium-vasfoszfát kémiájú akku).
Minden részletre figyelnek
A Mercedes-nél természetesen tudják, hogy az elektromobilitásba belevágni nem könnyű feladat, főleg nem akkor, ha kamionozásról van szó. Éppen ezért a gyártó holisztikus szemléletet alkalmazva, teljeskörű szolgáltatást nyújt a vevőinek: a töltési infrastruktúrában, az üzemeltetésben és a személyre szabott megoldásokban is segít a cég, ráadásul esetleges problémák esetében az év minden napján, bármikor a vevők rendelkezésére állnak.
A holisztikus szemlélet a töltési infrastruktúrában jelenik meg igazán: itt a gyártók félreteszik a versengést, és a Mercedes-Benz a Volvóval és a Tratonnal közösen fejleszti az európai töltőhálózatot. Csak bízhatunk benne, hogy ha a haszongépjármű-gyártók e nagyágyúi összeállnak, akkor hamar kielégítő hálózat jön létre – akkor a Megwatt-töltéssel együtt már nem lesz szignifikánsan hosszabb egy töltés, mint egy tankolás.
Karin Rådström, a Mercedes-Benz Trucks vezérigazgatója az IAA-n (pontosabban az azt megelőző „sajtóéjszakán”) elmondta, hogy a vállalat folyamatosan bővíti akkumulátoros elektromos teherautókból álló portfólióját.
„Arra összpontosítunk, hogy egyértelmű előnyöket kínáljunk ügyfeleinknek. Ezért elektromos teherautóinkat kifejezetten az e-mobilitásra tervezték, jobb vezethetőséget, energiahatékonyságot és tartósságot biztosítva számukra” – fogalmazott.
Két lábon kell állni
Annak ellenére, hogy az eActros LongHaul már egyértelműen abban a ligában játszik, ahol a hidrogén üzemanyagcellás hajtás is elképzelhető lenne, a Mercedes nem azért választotta az akkumulátoros elektromos megoldást, mert egy lóra tett. Martin Daum, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának elnöke a megnyitón kiemelte, hogy a vállalat egyaránt fejleszti az akkumulátoros elektromos hajtásokat, és a hidrogén üzemanyagcellásokat is. A rendezvényen természetesen mindkét kategóriából mutattak be járműveket.
Daum szerint olcsóbb két lábon állni, olcsóbb két infrastruktúrát közepes mennyiségben elterjeszteni, mint egyet extrém nagy mértékben.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!