Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatkozik az első plug-in hibrid Mercedes-AMG
Hamarosan érkezik az első plug-in hibrid Mercedes-AMG modell, azaz a gyártó első nagy teljesítményű konnektoros hibridje – igaz, tanulmányautó szintjén a Genfi Autószalonon pár éve már bemutatkozott egy elektrifikált AMG.
A Mercedes-AMG GT 63 S E Performance a Daimler első nagyteljesítményű plug-in hibridje, melynek maximális teljesítménye 620 kilowatt – ugyanakkor az autó a legtöbb helyen meg sem kaphatja a zöld rendszámot (vagy annak a helyi megfelelőjét), ugyanis a tisztán elektromos hatótávolsága mindössze 12 kilométer.
Az autó külső megjelenésre nem igazán lesz megkülönböztethető a hagyományos hajtású AMG-től az elektrifikált változat, mindössze néhány felirat utal erre az autón, azok is meglehetősen kis betűvel. Igaz, nem is a feliratok vonzzák az ember szemét egy ilyen autón!
AMG-hez méltó módon a GT 63 S E is sportos, dinamikus külsőt kapott, igazi vad hűtőráccsal, és kiváló légelvezetést biztosító formával.
Nem vitték túlzásba az elektromos hatótávolságot
Az AMG által tervezett hibridhajtásban a fő résztvevő a jól ismert négyliteres, V8-as motor hagyományos elhelyezéssel elől – ennek a résznek 470 kilowatt a teljesítménye, míg a hátsó tengelyen található elektromos motor további 150 kilowatt leadására képes.
A fejlesztés során a hangsúly nyilvánvalóan a teljesítményen volt, és nem a károsanyag-kibocsátás csökkentésén. Az autó a WLTP szabványai szerint 12 kilométer megtételére képes elektromos üzemmódban, ez még a Daimler közleménye szerint is egy praktikus, belvárosi környezetbe, vagy lakó-pihenő övezetekbe való hatótávolság. Minden bizonnyal az ilyen autót vásárlók zömmel a benzines motort fogják használni – érthető módon.
Az akkumulátor kapacitása 6,1 kilowattóra, súlya 89 kilogramm, fejlesztésében azonban részt vettek a Mercedes Formula-1-es mérnökei is – ennek köszönhetően egy speciális hűtőrendszert kapott az akku, hogy nagy teljesítmény alatt se melegedjen túl. Az akku csak váltóáramról tölthető.
Komoly teljesítmény – ahogyan az várható
Ahogyan említettük is, a teljesítményre fókuszáltak az autó megtervezésekor – ahogyan az egy AMG esetében elvárható-, és ez meg is látszik a modell technikai adatain: az AMG GT 63 S E Performance összteljesítménye 620 kilowatt (831 lóerő), ami mellett 1420 Newtonméter leadására képes a járgány.
Az autó 2,9 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométer/órára, míg a végsebessége 316 kilométer/óra. S mindezt mennyiért próbálhatják ki a vevők? Ezt egyelőre nem árulta el a Mercedes, ahogy azt sem, mikortól lehet megvásárolni a modellt.