Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Beleszólást akar az autóiparnak a Renault
Luca De Meo, a Renault vezérigazgatója szerint Európának egy szilárd alapokon nyugvó autóipari stratégiára van szüksége a versenyképessége megőrzése érdekében, ennek a stratégiának a meghatározásában pedig részt kell vennie az iparág képviselőinek.
Az Európai Autógyártók Szövetségének vezetői székét is elfoglaló De Meo a párizsi VivaTech technológiai konferencián szólalt fel. Az eseményen rávilágított, hogy Európának egy erős autóipari stratégiára van szüksége annak érdekében, hogy visszaszorítsa a Teslát és versenyképes maradjon Kínával szemben.
„Műszaki szemszögből, úgy gondolom, hogy mindent meg tudunk csinálni Európában és nem látom határát a mérnöki képességeinknek” – mondta De Meo. „Ugyanakkor nyilvánvalóan biztosítani kell, hogy jelen legyünk egy sor szegmensben, mint amilyen például a félvezetők vagy az elektromosautó-értéklánc.”
De Meo szerint a jelenlét megalapozását szolgálják az EU-s támogatások, amik például a Green Deal részét képezik, a másik oldalon azonban ott van a kiterjedt szabályozás. „E kettő dolog között egy hídra van szükség, és a hidat ipari stratégiának nevezik.”
De Meo rávilágított, hogy a stratégia megalkotását most kell elkezdeni, méghozzá az autógyártók közreműködésével. „Mi az autóiparban részesei vagyunk a megoldásnak, éppen ezért beleszólást akarunk a játékszabályok megalkotásában.” Hozzátette: „Mi vagyunk azok, akik dolgokat hoznak létre, mi fektetünk be pénzt. A következő hat-hét évben körülbelül 250 milliárdot fordítunk csak elektrifikációra.”
Jön az intelligens autók kora
A Renault-vezér az autók jövőjéről is beszélt. Mint kifejtette: „a gépek evolúciós, intelligens, összekapcsolt eszközökké fognak válni, melyek képesek lesznek tanulni.”
De Meo szerint 2030-ra az elektronika és a szoftver fogja adni egy átlagos autó értékének 40 százalékát – számolt be a Motor1.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!