Gyártók Belépés a Formula E-be: így célozza a Nissan a fiatalokat

Belépés a Formula E-be: így célozza a Nissan a fiatalokat

autopro.hu/Sz.K. | 2018.04.03 12:30

Belépés a Formula E-be: így célozza a Nissan a fiatalokat

A Nissan az elmúlt nyolc évben azzal szerzett nevet magának, hogy az első autóipari vállalat, ami tömeggyártásban állít elő tisztán elektromos járműveket, most pedig azért figyelhetünk fel rá, mert az első japán vállalat, ami részese a Formula E-nek, a FIA teljesen elektromos autóverseny sorozatának. Olyan nagy nevek ellen versenyez majd, mint a Jaguar, a BMW, a Porsche, a Mercedes, az Andretti és a Penske.

Hirdetés

A Genfi Autószalonon jelentették be, hogy a Nissan veszi át a Renault helyét a rajtrácson a Formula E 2018-19-es szezonjában. A japánok meg is ragadták az alkalmat, és leleplezték versenyautójukat, ami olyan nagy nevek ellen versenyez majd, mint a Jaguar, a BMW, a Porsche vagy épp a Mercedes.

– A Formula E-be való belépés a segít Nissannak egy még fiatalabb, a Forma-1-éhez hasonló rajongótábor elérésében monda el Michael Carcamo, a gyártó motorsport-igazgatója. Elmagyarázta, hogy a Nissan számára fontos, hogy közelebb hozza az autóipart a fiatalabb generációkhoz. Ez kritikus pont, mivel a motorsport iránti érdeklődés egyre csökken. A kétezres években születetteket már jobban érdeklik az okostelefonok és a közösségi média, mint az autóvásárlás.

– Más mobilitási lehetőségeket kell kínálnunk. Megoldást akarunk találni a nagyvárosi fiatalok igényeire.

Bár elsődleges cél a marketinglehetőségek kiaknázása, Formula E-beli részvételén keresztül a Nissan további tapasztalatokhoz juthat a következő generációs elektromos autók és akkumulátorok gyártásáról, különösen a belvárosokban történő használat szempontjából. Az sem kizárt, hogy a versenysorozat miatt felpörgetett mérnöki munka hosszú távon az utcai modellek, például a Leaf hatótávolságára is pozitív hatással lesz.

Japánban egyelőre nem túl nagy az érdeklődés az elektromos versenysorozat iránt, főként a szigorú helyi szabályozások miatt, azonban Róma, Párizs, London, Berlin, New York, Monaco, Peking, Hong Kong és Mexikóváros után a Nissan csatlakozása kitiporhatja az utat egy leendő japán versenyhelyszín megszervezése előtt is.

A versenysorozatban egyébként 2018-tól újítás, hogy kétszer annyi energiát tárolhatnak majd az autók, mint a jelenlegiek, így elkerülhető a boxkiállás és az autócsere. Ez pozitív hatással van a nézőkre, és az elektromos hajtásban kételkedőkre is.

Kiemelt Partnereink